9 juli 2011

Een volwassen versie gevraagd ?

Emma en Mona riep juni uit tot de topjesmaand
en vroeg om een volwassenversie van haar meisjestopje.
En ja hoor ... hier komt ze :



Door haar tip ging ik gisterenavond na mijn werk nog snel langs bij Stoffen van Leuven in Wetteren
en kwam met een lading tricot naar huis.
Eerder sukkelde ik al wat met tricot,
maar vond het super om zoveel dankbare tips mee te krijgen van Mamasha,
en had deze middag tijd om een tweelingnaald te halen.
Daar zag ik bij Mertens in Melle een topje hangen,
waarvan ik het idee pikte voor het bovendeel van dit topje.
En aangezien ik de afwerking met boordstof van de strapless topjes bij Elisanna prachtig vond,
kwam er aan dit topje dus ook een brede boord.

Dus de basis van waaruit ik vertrok,
moet er uiteindelijk zo ongeveer uitzien :


Een identiek voor- en achterpand
en je werkt eigenlijk zoals zij het allemaal zo mooi uitlegt.
Zijnaden dichtstikken,
zijkanten stikken met een tweelingnaald,
bovenrandje 4 cm omplooien en ook stikken met de tweelingnaald.
De boord er onderaan aanzetten zoals zij ons dat leerde in haar XY-files,
een satijnen lint door het boventunneltje,
strik erin en klaar is kees !

8 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan! Jij hebt er ook meteen werk van gemaakt, leuke tricot trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk! Fijn dat wij grote meisjes ook van de topjesmaand kunnen profiteren. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij laat er ook geen gras over groeien... Zo snel!
    Maar het topje is erg geslaagd! Leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, deze is ook leuk. Leuke vorm aan de hals!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi met dat satijnen lint en die strik! En mooie tricot!

    BeantwoordenVerwijderen