8 juli 2011

Zot van groen ...

Mijn schoonzusje is zot van groen.
Ze kreeg een rokje in dit Ikea-stofje dat ik echt al jaren geleden aankocht.
Voor

Achter
Ooit kocht ik de stof met de bedoeling er een speelhuisje van te maken voor mijn kids om over de eettafel te trekken, zodat ze dan onder de tafel in hun huisje zouden kunnen spelen.
Op dat moment was hier nog lang geen naaimachine in huis, en uiteindelijk zag ik het niet meer zitten om dat grootse project volledig met de hand te naaien.

Feit is : ik had meer dan genoeg stof.
Vandaar dat ik er al eens op de wijze van deze Mme een plooirokje van trachtte te maken. 


Maar plooirokjes zijn niet echt flatterend voor een "volwassen achterwerk", dus werd er wat gecamoufleerd met biaislint ... weet dat dit echt wel één van mijn allereerste naaiprojecten was !

Nu, mijn schoonzusje had het stofje gezien, en was er helemaal weg van.
Dus beloofde ik haar een naaisel in de rest van de stof.
Maar ...
Geef toe, met zo'n gedrocht van een kleed hieronder dat ik in eerste instantie voor haar maakte,
kon ik mijn schoonzusje toch echt geen plezier doen, he !


Ik zoek tegenwoordig veel kleinere prints als ik op stofjeskoopjacht trek,
pakken makkelijker om mee te werken !

3 opmerkingen:

  1. Hoi,
    ik gebruik een leernaald en dat (in combi met goed garen) gaat heel soepel. Wat een mooie rok heb je trouwens gemaakt.
    GRoetjes,
    Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi rokje! Ik vind dat plooirokje ook heel schoon! Leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook een mooi plooirokje hoor. En ik trek me er niks van aan dat ik met mijn zelfgemaakte (plooi)rokjes een dikker achterwerk heb. Als het rokje mooi is ben ik content ;).
    Maar dat het stofje beter geschikt is voor een rok dan voor een jurk heb jij wel eens goed aangetoond ;).

    BeantwoordenVerwijderen