25 augustus 2011

Een jarige in huis

Toen ik haar verhaal las, klonk dit mij bekend in de oren. 
Ook ik had hier al eens moeten horen dat ik ook eens iets voor Mr JoChapeau mocht maken. 
Niet dat ik dat niet wou, maar echt simpel leek mij dat toch niet.

En dus speelde ik al langer eens met het idee om hem een hemd te maken.
Zij stimuleerde me nog wat extra en handig was dat ze meteen
ook een patroon aangaf dat wel te doen leek ... op het eerste zicht welliswaar !
model Jakob van Burdastyle


Het stofje kocht ik onlangs op de Genste Feesten en komt van hier.
Ik had wel al eens voorzichtig laten vallen dat het een ideaal stofje zou zijn voor een hemd,
maar dat werd op niet veel enthousiasme onthaald.  Om eerlijk te zijn : geen.

Eigenlijk ben ik zelf nog meer zot van stofjes zoals hier en hier bijvoorbeeld, maar dat risico was echt te groot.  Het was wel de bedoeling dat hij zijn hemd zou dragen als het af was.

Maar na een ganse dag "stikken"
kon ik hem trots zijn hemd cadeau doen ! 
Een écht hemd.
En hij vond de stof uiteindelijk wel kunnen
in dit afgewerkte product,
het zal straks dus gedragen worden, dat hemd.



En u zag het natuurlijk al ...
er zijn wat schoonheidsfoutjes in het hemd geslopen.
Het onderste stiksel aan de binnenkant van de col is eigenlijk niet wat het zou moeten zijn,
gelukkig ziet het er aan de buitenzijde wel netjes uit.

En toen ik één van de knoopsgaten met het tornmesje wou openmaken,
schoot ik uit waardoor er nu boven dat knoopsgaatje stiksel zit dat daar eigenlijk niet hoort te zitten.


En tot op dit eigenste moment snap ik nog altijd niet hoe ik de mouwen onderaan had moeten afwerken.  Ik dacht dat ik problemen zou ondervinden bij de kraag, maar uiteindelijk waren het dus die mouwen die mij serieus wat stress bezorgd hebben.
Uiteindelijk loste ik het zo op ...


Mocht mij iemand kunnen uitleggen hoe het eigenlijk wel moet, laat maar horen !

7 opmerkingen:

  1. Zooo mooi! Super zeg!
    Bedankt voor de tip van de stof. Die kende ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bedankt vr de link! wat mooi zeg! had helemaal gn schoonheidsfoutjes gezien, alleen een perfect afgewerkt kledingstuk, perfecte kraag. mooi, goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIG!!!!!!!

    Perfecte afwerking! Super leuk stofje! Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, knap gedaan!
    Ik kan op de foto niet goed zien wat er met de mouw is, zit er geen mouwsplitje aan? Ik wil wel je hulplijn zijn hoor bij je volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ spiegel aan de wand : ja, ik heb dat mouwsplitje genaaid, maar toen heb ik dan achteraf helemaal moeten doorknippen om dat mooi op elkaar te kunnen leggen. En eigenlijk moest er dan onderaan de mouw nog een extra plooitje in de stof komen (ik keek bij zijn andere hemden en daar is dat ook allemaal zo), maar daarvoor had ik dan geen stof genoeg meer aan de manchetten. Keek overal rond op www maar geraakte er echt niet wijs aan uit. Dat wordt een volgende keer opnieuw proberen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat knap!!!! Ik zou die schoonheidsfoutjes gewoon negeren, ziet niemand.... Leuk zo'n mannenproject, ik heb laatst een 'makkelijke broek' voor mijn lief genaaid. Hij is er heel blij mee! Ik vond alleen geen geschikte manier om er een leuke blogpost met passende foto's van te maken...... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook heel mooi... maar het ander is zeker nog iets jonger door de kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen