7 november 2011

Mutsen voor peuters

Afgelopen weekend amuseerde ik mij met het stikken van deze wollen mutsen.


In een gestreept wollen stofje. 
Lekker zacht en warm.
Gevoerd met een dunne donkerblauwe fleece.


Geschikt voor peuters en/of kleine kleuters.
Ik maakte hoofdmaatjes 48 en 50.


Ik probeerde ook gevilte wol uit,
twee kleurtjes die ik hier eerder nog niet liet zien.
Eerst dacht ik dat deze mutsen dan misschien te stroef zouden aanvoelen,
maar mijn nichtje speelde afgelopen weekend snel even proefmodel
en ze zaten haar als gegoten.
(Helaas had ik toen mijn fototoestel niet bij.)





12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke mutsen! En ik ben nu wel nieuwgierig naar dat nichtje.... staat vast superlief zo'n muts!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn echt prachtig, en zo'n perfecte naad! Doe jij ook mee met de opendeurdag van Karwij bij Pascal?
    Groetjes,
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Anja : Ja hoor, ik zal er ook zijn! Het wordt druk de volgende weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan kon je toch gewoon aan de tante een foto vragen... Als ze nog eens moet model staan graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh die zijn mooi, vooral de gestreepte versie vind ik tof (voorm ijn jongens ;-) ). Haalde je ergens een patroontje of tekende je het zelf? Want ik vind dat toch altijd moeilijk om de geschikte verhoudingen te vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Hilde : wat ik dus vergat te vermelden, ik gebruikte een Burda-patroontje dat ik vorige week kocht in de Petit Bazars Boetiek in Gent bij Koekepeertje, en ik paste dat een beetje aan (eigenlijk wat het voor een wollen muts waarbij die bovenaan samengetrokken wordt met een pompon op).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb dat patroon uit een Japans boekje. Het viel heel erg klein uit.
    Ik vind de kleurtjes erg mooi! En zacht zullen ze zeker zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige mutsen! Super leuke kleurtjes!
    En het fijne aan deze mutsen, is dat ze de oortjes ook bedekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kom je mutsen volgende week bewonderen.
    Via jouw blog zie ik dat je in de Steinerschool een stand hebt en ik ben van plan langs te komen.
    Tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ kamielandodille : ooh, wat leuk ! Ik ben er even niet persoonlijk op zaterdagvoormiddag, maar voor de rest zal ik het ganse weekend aanwezig zijn. Heel graag tot dan !

    BeantwoordenVerwijderen