5 december 2011

Proeflapje

Haar haaklessen werken echt aanstekelijk. 
De haakkriebel in mij werd aangewakkerd,
maar de tijd ontbrak mij eigenlijk om er ten volle voor te gaan. 

Tot ik vorige week dit project onder ogen kreeg. 
Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar een giletje in mooi donkerrood. 
En aangezien ik het maar niet vond, dacht ik er aan er zelf eentje te breien en/of haken.

En tussen het afwerken van een aantal bestellingen door,
waagde ik mij er gisterenavond aan.
Ik zou een proeflapje van de trui haken,
eens testen eigenlijk of het allemaal wel te doen was.

Ondertussen ben ik tot toer 9 gekomen
in een restje wol dat ik nog liggen had
met een veel te dunne haakpen volgens het patroon.
Maar de cirkel in middenachter komt wel al mooi tot uiting.


En ja hoor, het patroon werd goedgekeurd,
en de juiste wol besteld !

En de foutjes in het proeflapje ...


... die werken we er in de echte versie gewoon uit !

Ooh ja, en wie ook aan het haken wil,
ga dan NU snel even naar haar
voor een leuke haak give away !

8 opmerkingen:

  1. Amai dat is direct heel ambitieus! Daar zou ik nog niet aan durven beginnen. Ik worstel nog met de sjaal... Veel succes, ik ben al benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, super zeg! Dat lukt snel bij jou! Ben benieuwd naar het resultaat..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerlijk gezegd, ik haakte als 16-jarige al doorkijktruien voor mezelf, dus echt van nul beginnen was dit eigenlijk niet voor mij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tof, ik doe dat ook heel graag, zo haken van een schema,lossen vasten, stokjes, dubbele stokjes, enz... hopelijk heb ik in januari eens wat tijd, want nu vind ik gewoon geen gaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Das een tof giletje zeg! Ik kan gerust zeggen dat ik al kilometers gehaakt heb in mijn leven maar dus nog nooit een trui volgens patroon! (wel al een paar geïmproviseerde voor de poppen). Dit komt dus op mijn "ooit" lijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amai, jij kan precies ook echt wel alles hé! Eigenlijk wel leuk voor deze tijd van 't jaar, zo 's avonds gezellig onder een dekentje in de zetel zitten haken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi en ambitieus ! En heel verstandig om toch eerst effe een proeflapje te maken hé vooraleer een grote bestelling te plaatsen.
    Welkom in het verslavend haakland :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeer goed dat je je aan het haken gezet hebt! En je proeflapje ziet er super uit!! Ben benieuwd ....

    BeantwoordenVerwijderen