11 april 2012

Mama JoChapeau feest in stijl !

Een tweetal weken geleden kreeg ik van mijn moeder
de vraag of ik een hoed voor haar wou maken.
Ze had een donkerblauw jurkje gekocht
en met enkele feestgelegenheden in het verschiet,
wou ze hier wel een passende hoed bij.

Ten huize JoChapeau werden enkele voorradige modelletjes gepast,
nagegaan wat haar wel en niet stond
en wat gesnuisterd in mijn voorraadje cloches, capelines en stro aan de meter.
Vorige week ging ik aan de slag.


Speciaal voor mijn moeder ontwierp ik deze hoed in sinamay,
bevestigd op een diadeem,
afgewerkt met een feestelijke strik.


Mijn moeder
slechts een zeldzame keer zag ik haar met een muts.


Dient het nog gezegd dat ik apetrots ben dat ik deze feestelijke hoed
speciaal voor haar mocht ontwerpen ?



10 opmerkingen:

  1. amai, das idd heel sjiek, zou wel eens je mama met het hoedje willen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kan ik geloven dat je trots bent!!! Je mama zal inderdaad kunnen feesten in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou ook trots zijn! Mooi hoedje! Knap werk weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stro aan de meter klinkt grappig. :-) Knap hoedje voorde mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ze mag terecht heel erg fier zijn je mama !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, Jo, zo mooi weeral! Uw moeder zal een sjieke madam zijn en vast heel trots dat haar dochter zo iets moois voor haar maakte! En jij mag inderdaad ook heel trots zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. amai, hier mag je terecht heel erg fier op zijn! Ik denk dat zij dat ook zal zijn!! Wat ben jij ZO goed zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen