4 mei 2012

Heidi & Finn in XL formaat



Ondertussen is het al maanden geleden dat dit patroontje in mijn mailbox terecht kwam.
Al even lang ongeveer had ik ook de sweaterstof in huis.
De effen bruine tricot als voering komt van hier.

Tijdens de paasvakantie kwam het er eindelijk van.
Na een grondige patroonaanpassing voor onze 9 jarige
rolde de Urban Hoodie van onder de naaimachine.


Zelf koos hij voor de gele knopen uit de grote grabbelbak.
De knopen hebben zelfs enkel een decoratieve functie.
Ik testte of zijn hoofd dan nog door de halsopening kon
en zo werden knoopsgaten in tricot stijlvol omzeild.


En blijkbaar is deze hoodie net op tijd klaar hiervoor ...
Wat zou ik het fijn vinden als jullie even zouden willen reageren ...
Want deze hoodie wordt hier in de toekomst zeker nog gemaakt !


24 opmerkingen:

  1. Supermooie hoodie! En je zoon heeft al evenveel smaak als zijn mama, schone knopen heeft hij eruit gezocht!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben superjaloers! Op jou en je zoon.
    Het is een prachtig model! Dat wil ik ook wel eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap! Die leuke knopen maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel knap! Die knopen maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt heel schoon! Prachtige tricot en dan die knalgele knopen maken het af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij staat hem heel mooi, en die knopen erbij vind ik ook de perfecte combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is echt super mooi! En die knopen, die heeft hij goed gekozen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,

    Ik heb het al eerder laten weten, ik vind het een fantastisch mooie trui gedragen door een toffe, stoere kerel. Ik veronderstel dat deze jongen Finn (mooie naam trouwens) jouw zoon is ? Wel even een detail maar ik denk dat jouw kinderen even oud zijn als die van mij, de jongste communie......

    Tof, tof !

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Els, Heidi&Finn is gewoon de naam van diegene die het patroontje verkoopt hoor ...

      Verwijderen
  9. amai, het staat hem zo goed! Ik vind het stof super gekozen voor hem, en dan die knallers van knopen maken het helemaal af!! durf nog op niks anders dan gewone katoen te stikken, maar het begint toch te kriebelen om ook eens iets anders te doen, zeker als ik zoiets zie..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig stoere 'trui', ook door die knopen. Stoere kerel ook, die zal wat damesharten op stang jagen. dat geldt trouwens ook voor de andere banjer die jij hebt. Goed gedaan hoor, allebei (de kleding en de knapen). @

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie stof, net iets voor een jongen! de trui heb ik ook al eens gemaakt, het is een leuk model.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel geslaagd! Die stof is fantastisch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi! Die gele knopen zijn echt leuk. Een zoon met smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Jo! Ik heb je vandaag een Award uitgereikt ;-) Zie mijn blog.
    Een geinig en lief initiatief om andere bloggers (blogsters) wat in het zonnetje te zetten! Bij deze, je hebt het zeer verdiend. De spelregels werden door Lisa netjes opgeschreven (http://creatiesvanlisa.blogspot.com/2012/05/van-marijke-van-het-blog-mijn.html), maar ik heb me er al niet helemaal aan gehouden hoor. Zie maar wat jij er mee doet!
    Groetjes,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zeg Zeg, mag ik eens vragen hoe je dat besteld hebt?
    Ik vind het een prachtig patroontje! Maar Engelse sites begrijp ik NIET :)

    Is 't een patroon van 6maand tot 5 jaar?
    Hoeveel heb je ervoor betaald? En verzendingskosten?
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nienke, het patroontje bestelde ik via Etsy, het kostte toen 5,5 USD (omgerekend is dat ongeveer 4,334 EUR). Ik betaalde via Paypall, maar normaal gezien kun je ook via overschrijving betalen. Je geeft vooraf (bij bestelling) je e-mailadres op en je krijgt het dan na betaling in je mailbox (dus geen verzendkosten). Je print dus alles zelf uit. Het patroon is inderdaad engelstalig, maar met de foto's kom je ook al een heel eind. Het is echt een hele duidelijke stap-voor-stap tutorial. De leeftijd voor het patroon heb je juist. Maar ik vergrootte het dus zelf naar een 8 à 10 jaar.

      Verwijderen