20 mei 2012

Hemdjes sew along

Met twee zonen in huis kan het toch niet anders
of we doen maar al te graag mee met de "Hemdjes sew along" 
van mamasha.

Eigenlijk had ik een beetje gezeurd en lag er al een geknipt hemdje klaar.
Maar toen mijn jongens dit stofje zagen,
wilden ze alle twee plots een hemd.
Dus gingen we aan de slag,
met een patroontje uit een Japans boekje dat ik hier al eens gebruikte.


Veel mogelijkheden voor extra opties waren er niet.
Ik had anderhalve meter in huis, 
eigenlijk voorbestemd voor één hemd met lange mouwen,
waaruit ik dus net een 8 en een 10 jaartje kreeg gepuzzeld.
U krijgt hier dus geen doorlopende prints te zien, 
geen borstzakjes en een binnenste rugpas in een ander stofje. 



De rugpas werd ook niet geknipt zoals mamasha het zo mooi uitlegt.
De jongens hebben immers nog geen buikje
en racewagens op hun gat ... dat gaat toch niet, hé.





19 opmerkingen:

  1. Amai! Ineens twee! En het zijn twee schoontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, twee nog wel! Ze zijn super mooi geworden, leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, jij hebt je best al gedaan zeg! En zo'n mooie exemplaren. Die jongens kunnen weer gaan pronken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig mooie stof, ik kan me er alles bij voorstellen dat ze die allebei wilden! Goed gedaan van je en ik vind die afwijkende stof voor de pas van binnen nóg leuker staan dan wanneer dat dezelfde stof zou zijn. Zakjes zouden het leuke beeld van de auto's hebben bedorven. Geweldig mooi gedaan. Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee mooie exemplaren! En idd., die afwijkende binnenpas is net leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een super mooi stofke.. Maakt een hemdje toch wel geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi en een prachtig stofje... En die binnenste rugpas in een ander stofje vind ik juist heel erg leuk! Je zal lachen als mijn hemdje af is, ook met auto's (andere) maar ik heb wel de uitleg van mamasha gevolgd en ze zullen op de rugpas dus wel op zijn kop staan vrees ik... We zien wel of het al dan niet een zicht is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke hemdjes. Tof jongensstofje overigens, en daar moet je toch wel vaak naar zoeken he.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Twee super knappe hemdjes. Met dit stofje hoeft het patroon zelfs helemaal niet door te lopen vind ik. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fantastisch gedaan! (En dat je er twee uitkreeg, wauw, iedereen tevreden nu)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een heel toffe foto van de gasten ! Ze mogen fier zijn op zo'n goeie
    'naai-egel' van een mama :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooi!En dat stofje is lekker stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi gedaan! Nu zou ik het toch ook eens moeten proberen ... En twee blije jongens ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jo! Man, ze zijn echt de max - uw gasten met hun hemmekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige hemdjes. En wat kunnen die zonen zalig genieten.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kei schoon!!! Hier ligt ook één en ander geknipt hemdjen klaar... en Ik ben ineens je 100e volger geworden. Fijen dag!

    BeantwoordenVerwijderen