24 juli 2012

Hoodie

Toen ik dit zag passeren op pinterest, wist ik gewoon dat ik vroeg of laat ook zo'n hoodie wou.  Met het verlof in het vooruitzicht, moest het er toch wel van komen.  Wij planden dit jaar een fietsvakantie en dan leek mij zo'n hoodie ideaal.  Dus gingen we aan de slag, met een patroontje dat ik ooit al eens uittestte (het was een M, maar draaide uit als een XXL op mijn lijf).  Het patroon werd grondig aangepast en er werd een kap aan getekend.  

De oorspronkelijk aangetekende kap leek mij wat té hoog, dus paste ik opnieuw aan.  Uiteindelijk had ik beter mijn rugpand iets hoger laten komen en de oorspronkelijke hoogte van de kap behouden.  Als ik dus (n)ooit nog eens zo'n hoodie maak, weet ik nog wat er aan te passen valt !



Bloementricot bij De Stoffenkamer
Donkerblauwe en turkoois tricot bij Frau Tulpe
Effen tricot als voering, een couponrestje bij Stoffen Van Leuven





37 opmerkingen:

  1. Supermooi! Die hoodies van Bonnie and Buttermilk steken ook altijd mijn ogen uit. Nu nog een 'aan' foto hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik heb me ook voorgenomen om ooit zo'n hoodie te maken, en jij doet me er alleszins nog meer zin in krijgen. Hopelijk heb je er veel plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIG! En een schitterende stofcombinatie! Héél geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar had ik nu nog niet aan gedacht om dit voor mezelf te maken, maar is inderdaad altijd praktisch! Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie hoodie. Ook een leuke combinatie, heerlijk!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De zon schijnt en blijft dat natuurlijk doen! Die capuchon is er alleen maar voor de sier, deze fietsvakantie! Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo super-super mooi !
    Ik zou er toch ook eens een moeten maken.
    Ben je dan toch nog aan zee gaan fietsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Ik tekende het zelf uit van een basispatroontje van een T-shirt. Ik tekende er zelf een vergrote kap aan (op basis van een hoodie van één van de jongens).

      Verwijderen
  9. Geweldig leuke kleur ook nog eens, maar het blijft of beter gezegd wordt zomer. Hoop dat je hem weinig aan zult hebben. Fijne vakantie dus. @

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien zitten we wel ergens bij jullie in de buurt ;-)

      Verwijderen
  10. Knap, heel knap! Ik wil ook een "aan" foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi!! Dat stof dat model, prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die stof is heel tof, maar wat is in godsnaam een "hoodie"? ik voel mij weer achterlijk hè, mij lijkt het ne sweater of ne fleece (vind ik al best twee moderne woorden!)hoodie echt nog nooit van gehoord (zal aan de leeftijd liggen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gewoon een trui (of sweater) met een kap hoor ;-)

      Verwijderen
  13. wat een prachtige stofkes!! Is 't moeilijk om te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen hoor, met de overlock valt dat allemaal heel goed mee !

      Verwijderen
    2. ah, oei, en da's nu just wat ik niet heb :-)

      Verwijderen
    3. Dan moet dat ook perfect lukken met een strechnaald en een klein zigzagsteekje of strechsteek ! In den beginne maakte ik op die manier ook T-shirts en dat lukt ook prima, een overlock gaat gewoon iets sneller vooruit. Het patroon is alleszins makkelijk !

      Verwijderen
    4. ik ga dat zeker eens proberen..

      Verwijderen
  14. schoon exemplaar, amaai die sofkes...wreed schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi, Jo, daar ga je veel geniet van hebben! Die stoffencombinatie is echt prachtig!!! Jammer dat je zoveel tijd moest steken in het aanpassen van je patroon, want da's niet zo leuk hé ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hoop dat hij veel te warm is voor je fietsvakantie, dwz dat het schoon weer zal zijn ;-) Maar hij gaat ten allen tijde in dit Belgische weertje wel van pas komen ! Ik vind hem allezins super !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een super knappe hoodie. De stoffencombinatie is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, je hebt prachtig gecombineerd! Ik vind het een supertrui! Véél plezier en hopelijk veel zon op jullie fietsvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super! Zo eentje zou ik ook wel graag hier in de kast hebben hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er zo nen zalige comfortabelen trui uit, zo voor 's avonds als het al wat kouder is, spotief en door de combinatie toch stijlvol en vrouwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat moet een superzachte gezellige hoodie zijn, ik wil ook eentje :-). Heel mooi gemaakt, daar ga je echt veel geniet van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van jouw slaapkleedje zul je anders ook wel veel geniet hebben hoor, volgens mij ;-)

      Verwijderen
  22. Oh jee... nou wil ook ook zo'n hoodie... Maar maat xs = 38?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal gezien draag ik een M hoor ... gewoon vertrekken van een basispatroon van een shirt dat je past ;-)

      Verwijderen