30 juli 2012

Kampkussens

U hoorde het misschien al, Stoffen Van Leuven verhuist in augustus een paar huizen (zoiets) verderop en dus deden we er goed aan onze stoffenvoorraad tijdens de maand juli op te slaan, zodat we zouden weten wat te doen de komende maand.
Zo trok ook ik een tweetal weken geleden daarheen.  Op een moment dat ik mijn jongens niet alleen thuis kon laten ... Ik had het kunnen weten, ze hadden meteen hun keuze gemaakt en wilden absoluut ook elk een eigen stofje mee hebben.  Liefst zo van die stofjes die ik er nooit zou uitkiezen, u kent dat wel.  Na wat overleg kwamen we tot een akkoord.  Ze mochten er elk eentje uitkiezen, maar moesten er wel zelf hun kampkussenhoes mee maken.  Ja, plots bedacht ik dat dat misschien wel een projectje was dat ze perfect zouden aankunnen en ik had nog twee Ikea-kussens liggen en zo konden ze dan hun eigen kussen meenemen op KSJ-kamp.

 Nummer 1 ging voor de dino's


en nummer 2 koos trouw voor zijn lievelingskleur.

Na de vorige keer, werd er nu iets meer van hen vereist.  De juiste kleur garen moest op de naaimachine gestoken worden.  Ik liet hen, na haar tips, ook al eens zelf het stofje gladstrijken.  Toen ik echter merkte dat er absoluut niet meer op het strijkijzer werd gelet tijdens het verleggen van de stof op de strijkplank, nam ik met plezier de rest van het strijkwerk voor mijn rekening. 
 Ik wou brandwonden op de armpjes toch wel vermijden.

En terwijl ik de vorige keer constant heel dicht in de buurt bleef en bij elke kleine afwijking ervoor zorgde dat er meteen bijgestuurd werd tijdens het stikken, liet ik hen nu veel meer zelf begaan.  En OK, ze namen wel eens een bochtje, maar ... who cares ? 


Aangezien het stofje van de jongste zoon maar 1 meter 10 breed was, nam ik enkele dagen later nog wat leuke passende knopen mee uit de Stoffenkamer en naaide snel nog wat knoopsgaten in zijn kussenhoes.  Laat ons dat zelf naaien van de knoopsgaten maar voor een volgende naaisessie houden, dacht ik zo.


Morgen is het zo ver.
Vanavond moesten de valiezen al afgeleverd worden. 
 Morgenvroeg vertrekt nummer 1 voor 10 dagen en nummer 2 vertrekt vrijdag voor 7 dagen. 
Het moet gezegd, vooral moederlief had nogal wat last van stress vandaag.  
Het is dan ook wel "lang" dat we niets van hen zullen horen of zien.
 (dat hopen we toch, want op kamp geldt het principe van 'geen nieuws is goed nieuws')




20 opmerkingen:

  1. Superkussens ! Die jongens hebben echt wel smaak. Die hebben de coolste kussens van het kamp. Knap dat ze die zelf in mekaar gestikt hebben.
    Ik wens hen veel plezier en mama en papa geniet van de rust, hoewel je ze zal missen, toch doen.

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel, ik heb die kussens gisteren in levende lijve mogen aanschouwen en ze zijn meer dan goedgekeurd hoor! Je jongens hebben dat prachtig gedaan!!! Ze zullen zoete dromen hebben daar op kamp ;-). En ik duim voor een super kamp voor je jongens en dat je ze zal missen, dat kan ik me goed voorstellen, want zal hier vanaf donderdag hetzelfde gevoel hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zullen de mooiste kussens hebben van het hele kamp.Knap gedaan. Ik kan er inkomen hoe je je voelt, dat gemis maar zij zullen het heel goed hebben en de tijd zal vliegen voor hen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. voor hen is het gemakkelijk hè: zij zijn op kamp
    maar wij, wij zitten hier thuis
    eenzaam
    ons te vervelen
    natuurlijk missen wij die!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze hebben alles zelf gedaan? Wauw! Wedden dat hun kampvriendjes stikjaloers zijn op hun kussens?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amai, gij maakt zelfs kussens voor mee op kamp... Die zijn veel te mooi daarvoor hoor :-) En ja, die van mij zit ook op de Chiro, maar op kamp dat zag ze nog net niet zitten, zo 7x overnachten... Misschien volgend jaar, want het is een supertoffe ervaring voor de kids.
    Dat je zonen zich maar super amuseren, en dat stukske stress, yep, zou ik ook hebben hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kussens!
    Ik ben er zeker van dat ze er de tijd van hun leven zullen hebben.... en succes voor de mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, net de stofjes die mijn zoon ook zou kiezen :-) Knap gedaan jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ze gaan er mss wel een heerlijk kussengevecht mee kunnen houden !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel plezier voor uw zonen!!En super kussens hebben ze mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met zo kussens kan dat kamp al niet meer stuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een goed moederidee en wat leuk dat ze dat ook inderdaad wilden maken. echt leuke stoffen hoor en inderdaad 'cool' om ze mee op kamp te nemen. Wat jou betreft: let op die nachten vliegen om..... Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super idee, volgend jaar een eigen kampkussensloop laten stikken ... Knap gelukt, trouwens, die van je jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige 'werk' leverde ze! Het zal plezant worden op kamp ... Hoewel ik t me nog niet kan voorstellen hoe het is om een week zonder te zijn, denk ik toch dat je je niet zal vervelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie stofjes, ik ben bezig met vakantie kussen, al kies ik deze keer nog zelf het stofje en zijn mijn dames te klein om zelf te stikken...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai, zo tof dat jouw jongens dit zelf gemaakt hebben! Goed gedaan hoor. Succes met het 'lange' wachten, ik zou het daar ook moeilijk mee hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De jongens hebben super leuke stoffen uitgekozen en ze hebben dat heel mooi zelf gedaan. Een dikke proficiat hoor. En voor de mama nog heel veel succes de komende dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk! Die met de dino's vind'k ook een mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen