20 juli 2012

Tante Jo geeft cadeau ...

Mijn jongere broer werd voor de eerste keer papa van een schattig klein meisje.
Al lang keken we naar haar komst uit, dus had ik wel wat tijd om een babydekentje te haken.
Ik begon eraan in februari en haakte er tussendoor beetje bij beetje aan verder.
De mama houdt van groen en van felle kleurtjes, ik combineerde groen met geel. Inspiratie haalde ik van pinterest.

 Eigenlijk lag het dekentje al een maand ongeveer volledig gehaakt klaar om af te werken.  Maar aangezien ik zelf twee zwangerschappen had die de 40 weken overschreden, had ik er niet op gerekend dat dit meisje zo'n twee weken vroeger zou komen dan het in mijn hoofd gepland stond.  Deze week deed ik er nog twee avonden over om het biaislintje er met een onzichtbaar naadje aan te naaien en de volgende dag kregen we een telefoontje met het heuglijk nieuws. 
Net op tijd klaar ... oef !



 En aangezien er hier ook iemand ten huize JoChapeau maar al te graag peter wou worden van dat kleine baby'tje, had ik natuurlijk snel een excuus gevonden om nog iets extra te maken.  Ik koos voor dit wikkeldeken in een stofje dat de mama een tijdje geleden zelf uitkoos als één van haar favorietjes. 


Dat wikkeldeken stak eigenlijk sneller in elkaar dan ik had verwacht. 
De handleiding is dan ook heel makkelijk en duidelijk opgesteld.
 Ik deed één ding anders, ik stikte de velcro aan de buitenstof vooraleer ik alles aan elkaar stikte.  Ik vind het persoonlijk mooier als je de stiksels niet aan de buitenkant ziet ... nu alleen nog hopen dat de velcro op deze manier ook stevig genoeg vast zit.



En gewoon omdat ik er zin in had, stikte ik nog snel een pamperzakje à la Eloleo.





37 opmerkingen:

  1. Proficiat!
    Wat heb je weer prachtige dingen gemaakt! Heel mooi in die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat!En amai, als kersverse mama zou ik daar alvast heel blij van worden! Mooi, mooi, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie zelfgemaakte cadeautjes ! Gefeliciteerd met de familie-uitbreiding !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. stikte ik nog snel, stikte ik nog snel, oh ik ben zo jaloers op al die mensen, bij mij duurt dat altijd dagen en moet ik 67 keer losmaken,
    jouw kadootjes zijn wel supermooi! toevallig is ons voetbalploeg ook geel/groen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, proficiat met de kleine!! En bedankt voor het compliment :-)
    Blij dat het patroon je beviel. Je hebt een hele mooie deken gemaakt!!! En je foto's ervan zijn stukken mooier dat die van mij. Misschien moet ik eens bij je in de leer.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De ringsling wou de mama ook, maar dat zal voor iets later zijn ... (waar ze de ringen verkopen, zijn ze nu in groot verlof, vandaar ...)

      Verwijderen
  6. Oh en je gehaakte deken is ook heel mooi hoor, de kersverse ouders zullen wel heel blij zijn!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar jouw zigzagdeken voor Kasper ook hoor ! Maar die was gebreid, dacht ik ?

      Verwijderen
    2. Ja die is gebreid. Ik gebruik hem heel veel, maar aan de rand piepen telkens eindjes garen eruit, jouw deken bracht me op een idee: ik moet er ook maar zo een bandje omheen zetten. Maar jij deed dat met de hand hè? Ik heb zo'n hekel aan met de hand naaien....

      Verwijderen
    3. Ja, 't is te zeggen, één zijde van de biais werd eraan gestikt en het andere eindje naaide ik er inderdaad met de hand en een onzichtbaar steekje aan ;-) Maar je kunt dat evengoed doorstikken hoor, dan zie je gewoon het naadje zoals je anders biais aanstikt.

      Verwijderen
  7. Proficiat hé, we waren er hier deze week nog over bezig dat je tante ging worden ;-). En zo mooi, je gehaakte dekentje, dat moet een gigantisch werk geweest zijn!!! En je andere cadeautjes zijn ook super. Daar heeft ne mens veel voor over hé, zo'n lief klein wondertje erbij in de familie! Geniet ervan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, prachtige cadeautjes! Maar vooral het dekentje, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd tante; 1 met het kleien nichtje (das genieten hé zo een klein boeleke op een ander) en 2 met je prachtige cadeaus. Echt wauw! Ze hebben chance met u als tante :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. proficiat!! prachtige spullen maakte jij seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat! Zo'n mooie cadeautjes, ik ben gek van de kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooooh wat leuk!!! Die biaisband om dat dekentje is vernuftig zeg! En dat groene stofje is lekker stoer! Ik zou het wel weten qua Peter en Meter ;-)
    Groetjes en fijn weekend,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ooooh dat dekentje!!!!! suuuuupermooi! en het wikkeldekentje ziet er zo lekker knuffelig uit! proficiat met het tante-schap eh :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, heel mooi!!! Zou ik ook wel kadoo willen krijgen.*

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waauw... allemaal even mooi. En dat wikkeldeken ziet er kei gezellig uit. Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh, dat wikkeldeken! Met een klein schatje op komst zet ik dat zeker nog op mijn to do lijstje...heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Knap cadeau! En het biaislintje met de hand, fjieuw, dat moet nogal een werk geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat dekentje! Supermooi! Eigen uitvindsel of heb je daar een patroon van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. An, zoals jij kunt haken is dat een fluitje van een cent ! Je haakt alleen maar stokjes, en om de zoveel stokjes (kies je zelf natuurlijk), haak je de ene keer 3 stokjes in het ene stokje en de andere keer haak je halve stokjes verspreid over 3 stokjes die zo dan alle drie samen haakt in één keer ...
      Als je een professioneler haakschema wil :
      http://wiekevankeulen.blogspot.nl/2012/07/zigzagdeken-haakpatroon.html

      Verwijderen
  19. Een dikke proficiat. Je hebt werkelijk prachtige dingen gemaakt. De mama gaat het ook super fijn vinden dat je rekening hield met haar smaak. Geniet nog van de nieuwe spruit in de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wawie!! altijd alles zo tot in de puntjes afgewerkt. heel mooi allemaal, echt!! en wat een werk die gehaakte deken, daar zit heel veel liefde in.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oooooo tante Jo wat een geweldig mooi kado 😃. En dan bedoel ik daarmee al die zaken. Het dekentje met die enorm leuke band eromheen, wat een goed idee, de wikkeldeken natuurlijk en ook nog eens een luiertas. Zit er in jouw dagen meer dan 24 uur? Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige cadeautjes en wat mooi dat biaslintje eraan, dit gaan ze zo goed kunnen gebruiken.Dikke proficiat daar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, wauw, wauw! Prachtige kado's!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooi cadeau, duidelijk met liefde gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een verwennerij!!! Je hebt echt mooi dingen gemaakt! Het petekind zal blij zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oooooh... dit had ik ook nog niet gezien. Schitterend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Perfect, die hou ik in mijn achterhoofd! Ze zijn prachtig geworden die dekentjes!

    BeantwoordenVerwijderen