26 augustus 2012

Logeren aan zee

Zelf ben ik afkomstig van Nieuwpoort en traditioneel mogen de jongens tijdens 
de schoolvakanties ook eens gaan logeren bij mamie en papie aan zee.  
Dit jaar namen ze een strandtas voor hun mamie mee.


Ja hoor, een aangepaste vinktas in (goedkopere) Ikea-stofjes.
Want we moeten daar eerlijk in zijn, het aantal keer dat je mijn moeder de afgelopen 5 jaar pakweg op het strand zag, kun je waarschijnlijk wel op één hand tellen.
Dus toen ze laatst mijn vinktas van dichtbij zag en liet vallen dat ik wel eens zo'n strandtas mocht naaien voor haar trokken zowel mijn vader als ikzelf eerst grote ogen.
Maar uiteindelijk kocht ik witte tassenband en haalde de juiste stofjes uit de kast en ging aan de slag met mijn overlock.

En na een stormachtige nacht trokken we deze namiddag de duinen in ...


... waar de tas al heel snel gestest werd op zijn stevigheid.



En toen waren ze weg, die mannen van mij ...
de duinen gaan verkennen !




18 opmerkingen:

  1. Enorm zijn ze hè, die vinktassen!!
    Hij is leuk geworden.
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die mamie heeft chance. Wat een mooie tas!

    (En wat mis ik die duinen. Krijg spontaan heimwee. )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei oei ... dat was niet echt de bedoeling :-)

      Verwijderen
  3. het is mij nu ook pas de eerste keer opgevallen hoe groot de tas wel is! mooi! en je zonen staan er zo cool op met hun mooie hemdjes aan. hier een beetje hetzelfde verhaal: in de vakanties gaan ons kindjes ook op vakantie nr mamie en papie aan de zee... leuk he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerder toeval dat ze net vandaag hun hemdje aanhadden, maar eigenlijk dragen ze die vaak (en zonder morren, terwijl ze vroeger absoluut geen hemdjes aan wilden) !

      Verwijderen
  4. Super tas, daar gaan al die strandspullen vlot in! Mamie zal blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die laaatste foto is leuk, altijd goed om weten dat een ts niet alleen mooi is maar ook dat ze tegen een stootje kan :0)
    Dat ze die hemdjes zonder morren dragen zegt ook veel, ze zijn echt cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super tas, ik had hem ook mee naar zee, en er gaat lekker veel in, zeker als je met handdoeken moet sleuren. Met die tas zal je mama wel naar het strand trekken :-)
    Prachtfoto's trouwens met de jongens in nieuwe outfit. Het staat hen prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die doen dat goed, die zonen! Leuke foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie tas en zalige foto's van je zonen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke jongens... mooie tas!

    Hoedje ook heel lief... moeilijkheidsgraad 8?
    Begin nog maar net:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marina, dat valt wel mee hoor ! Het hoedje werd aan de hand van dit patroontje gemaakt :
      http://oliverands.com/free-patterns/reversible-bucket-hat/

      Verwijderen
  10. En moeder voor de 6de keer op het strand :-) Mooi tas en hele mooie, leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen