15 augustus 2012

Rugzak

Het is niet de eerste keer dat ik een rugzak in elkaar steek.
Die andere rugzak, die werd al zo vaak gebruikt dat het al langer in mijn hoofd speelde om er ook voor de broer eentje te maken.  Toen ik eraan begon en opnieuw ritsen uit een oud en versleten exemplaar begon los te tornen, kwam hij al geïnteresseerd vragen wat ik zou naaien.  Ik verklapte het niet meteen en zei dat het een verrassing was, maar natuurlijk had hij al heel snel geraden dat het ook een rugzak zou worden.  "Voor mij ?" en toen ik instemmend knikte, zag je zijn gezicht helemaal opklaren. "En mag ik dan ook zoals bij broer mijn eigen naam erop schrijven ?"





En terwijl ik de vorige keer er serieus mijn hoofd moest bijhouden om de rugzak volledig netjes gevoerd in elkaar te krijgen (wat me uiteindelijk wel lukte), ging het nu echt van een leien dakje nadat ik ondertussen deze tutorial van Juffertje Uil ontdekte.  Ik gebruikte wel mijn eigen groter patroon, maar over het algemeen kon ik makkelijk deze handleiding volgen, met uitzondering van enkele kleine details.

Het Petit Pan stofje kocht ik bij Rakketak, de gele en blauwe gabardine bracht ik mee van Marché Saint-Pierre.




25 opmerkingen:

  1. Wow, prachtige rugzak ! En Niels heeft zijn naam prachtig geschreven. Mooie combinatie het geheel. Knap gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! 't Zal wel zijn dat hij daar blij mee was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap! Lijkt mij echt niet gemakkelijk om te maken! Maar ook deze versie is weer schitterend!
    En zijn eigen naam erop, wie kan dat zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't schooljaar kan beginnen, hij is er zo te zien helemaal klaar voor. ;-)
    Supermooi gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze rugzak zal heel wat aandacht gaan trekken. Is toch wel een knap exemplaar wat je gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een chique rugzak, zo'n mooie kleurencombinatie. En bedankt voor de link, zal zeker nog van pas komen. Dat doet toch deugd hé, als je kindje dan zo blij is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, waauw, zo knap zeg! Lijkt me wel moeilijk! Man, man uwe zoon zal wel super fier zijn met zo ne rugzak! Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt fantastisch mooi en wat een leuke stof. Kan mij goed voorstellen dat hij er erg blij mee is. Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, chapeau! Ik zou hier toch enige vorm van beginnersangst voor hebben (wat dan meestal evolueert naar uitstelgedrag!)
    Maar Niels mag terecht fier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk! Ik heb erg gezocht voor een rugzakje met naam. Maar om t zelf te maken zag ik niet echt zitten ... Deze is echter weer super mooi en die afwerking, proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtexemplaar terug!!! ZO'n rugzak, dat staat hier ook nog op de wish-list, maar het lijkt mij toch niet makkelijk ... Behandel jij je stof vooraf om die waterdicht te maken of is je petit panneke toile cirée (want ik heb die liggen in toile cirée-vorm, maar vraag mij af of dat niet te stug en lastig is om een rugzak mee te naaien ...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niets behandeld hoor. Als de rugzak vuil is, gaat hij gewoon de wasmachine in. Enkel wat verstevigd met plakkatoen. En stel dat ze hun rugzak nodig hebben als het regent dat het giet, dan stop ik gewoon alles in een plastiek zak erin.

      Verwijderen
  12. Heel mooi... ik ga je volgen... joepie gaat via email is zo fijn!

    Rugzak zal nog niks zijn voor iemand die nog maar juist een zonnebril en piramide zakje kan maken hé!

    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo dat ziet er goed uit zeg ,lijkt me toch een aardige klus Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, echt een prachtexemplaar! En zoveel mooier dan de gemiddelde rugzak uit de grote ketens!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig! Het patroon, de rode kleur en vorm van de letters van zijn naam,... heb je prachtig gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi! , Zou er eentje willen, maken voor mijn oudste ( 8 jaar) hoeveel groter heb je het patroon genomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij werd uiteindelijk 25 cm breed, 33 cm hoog en 9 cm diep. De maten hingen af van de lengte van de gerecupereerde ritsen eigenlijk ...

      Verwijderen