4 september 2012

Gekaft

Op 1 september worden er boeken gekaft ...
Althans, dat hoop ik toch ieder jaar.
Maar ten huize JoChapeau wordt er eigenlijk bitter weinig gekaft.  De school vindt de werkboeken stevig genoeg en de juffen willen de ouders niet overladen met kaftwerk bij de start van het nieuwe schooljaar.  Jammer vind ik dat.  Want als ik iets van mijn moeder meegekregen heb, dan is het wel dat ik eigenlijk wel graag boeken kaft.

Dit jaar had ik al voor de start van het nieuwe schooljaar met de jongens afgesproken dat ik toch hun schoolagenda's zou kaften, maar dan wel in een stofje naar hun wens.  En op printerest kwam ik het pamperzakje zonder biais als schriftjeshoes tegen.  Toch handig als iemand anders het denkwerk al in uw plaats doet.


De oudste koos voor zijn lievelingskleur oranje in combinatie met luchtballonnen van In Den Beer.


De jongste koos zijn favoriet van Van Katoen.  De agenda ging in een schriftjeshoes en zijn werkschrifje werd gewoon gekaft in traditioneel bruin  kaftpapier, waarop de ninja-stof gestreken werd met vliesofix.  En toen vroeg hij nog een passende nieuwe pennenzak.  Hij moest het wel doen met de enige groene rits die ik hier nog liggen had, maar met hun handleidingen zat die eigenlijk snel in elkaar.





18 opmerkingen:

  1. amai zeg, hebben uw kids geluk, zulke mooie boekenkaften....ik heb hier gisteren ook gekaft, maar dan wel maar met gewoon papier! Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. al wel gezien (meestal) alle schriftjes en boeken in 't zelfde kaftpapier
    nog NOOIT gezien: boeken, schriften, agenda EN PENNENZAK in 't zelfde
    en ik heb op die 22 jaar al wat zien passeren!
    wacht tot ze in het middelbaar zitten,dan moet er weer veel gekaft worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof geheel zeg. Wij hebben hier een hemdje gemaakt van de luchtbalonnenstof. Misschien nog een idee, dan kan de oudste ook assorti naar school ;-).
    Ze komen in ieder geval origineel voor de dag. Mama heeft dat weer goed voor mekaar.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het wel makkelijk dat ze hun eigen gerief snel herkennen!
    Prachtig, zoals altijd :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, jij hebt er je werk van gemaakt! Klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is knap gedaan, de jongens zullen origineel voor de dag komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, zo zelfgemaakt is toch altijd een tikkeltje mooier dan als het van de winkel komt. Heb je heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer zeer mooi en chique gedaan!

    Welke versteviging heb je gebruikt de vlieseline 630 kan ik hier bij ons nergens kopen!
    Het werkschrift met vliesofix dat heb ik!

    Alvast bedankt,
    Groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marina, ik heb geen versteviging gebruikt. De kaft van de agenda's zelf was stevig genoeg.

      Verwijderen
  9. Mooi! Hier hangt het echt af van de leerkracht, bij de oudste dochter moesten we alles kaften, bij de jongste niets:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. superidee ! Hier geen 1 september rush meer, maar niettegenstaande geniet van jou toffe ideetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dat leuk gedaan allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo tof!
    Ik moet ook nog kaften, blijkbaar. Is dat een aanrader, stof+vliesofix+papier?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond dat dat toch goed bleef zitten. Ik heb wel de stof ook een stukje naar binnen toe geplooid en gesteken. Ik zal het natuurlijk wel nog moeten ondervinden of het ook een gans schooljaar houdt ;-)

      Verwijderen
  13. heel mooi! Hier moest ook gekaft worden, 't is te zeggen, een dag later dan voorzien, want op de eerste schooldag kwam Joppe naar huis met "de juf zei dat de boeken naar huis mee MOCHTEN, dus dat moest niet hé, mama, ik zal ze morgen dan wel meebrengen" :-S

    BeantwoordenVerwijderen