17 september 2012

't Was van moeten

dat er een nieuwe Vinktas van onder de naaimachine rolde.
 Een tas die ik ooit bij de bakker cadeau kreeg, deed al twee jaar dienst als heen-en weertas tussen het thuisfront en de hoedenles.  De eerste les van het nieuwe schooljaar begaf deze het.  Midden op straat scheurde het ding helemaal open.  Gelukkig begaf de bodem het niet en kon ik de inhoud nog een beetje bijeen houden.  Maar er was wel dringend nood aan een nieuwe tas.  De Vinktas had zijn degelijkheid al bewezen en ik blijf ze mooi vinden, ook in een licht verbrede versie.





29 opmerkingen:

  1. Het begint een klassieker te worden :-). Fijn stofje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoontje! Ook al is het een klassieker, ik ben er nog nie toe ekomen om er ene te maken :) ma het staat op de lijst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is al vaker de revue gepasseerd, maar het blijven schoon tassen (en heb zoals Liezewiezewoes ook nog niet het moment gevonden om deze leuke tas ook eens te maken ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gij blijft mij verbazen met al uw variaties op dat ene thema!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is ze mooi in al haar eenvoud!

    Welk soort stof heb je gebruikt... ik blijf vragen sorry hoor maar ik begin pas.
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon een iets zwaardere katoen. Wel extra verstevigd !


      Verwijderen
  6. Soms levert "van te moeten" toch iets schoon op, zoals hier. Een functionele tas die ook mooi is. Tof.

    Lieve groetjes

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh ja, het stofje kocht ik bij Mevrouw Thea !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier kan de bakker toch echt niet aan tippen ! Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi en handig! Die tassenband moet ik eens op mijn inkooplijstje gaan zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. van moetes is ook een van mogens geworden (zoals in van mogen genieten,...)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi stofje, fantastische tas! Hier staat die ook nog op de to-do-lijst (die alsmaar langer wordt ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke tas en combinatie. Ieders persoonlijke smaak maakt van deze klassieker toch weer iets anders...mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een pracht van een tas, zeker in dat stofje! Heel mooi en stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heel toffe versie..... Super stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel knap. Die gaat zeker vaak gebruikt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het wordt misschien een beetje eentonig, maar ik moet steeds maar " oh wat geweldig mooi" roepen bij alles wat je maakt......
    Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dat is nu toch raar...mijn naaimachien staat daar nu al weken en ik wacht en wacht, maar daar rolt juist niets vanonder bij die van mij....nog niet het kleinste portemonneeke
    tijd voor een ander machien misschien????

    BeantwoordenVerwijderen
  18. weer een prachtversie!! en zo'n schoon stofke, ik krijg meteen zin om er ook nog één te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Héél tof! 't staat hier ook al héél lang op het lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. een schoontje, en geloof me of niet, ik heb er nog nooit een gemaakt maar het kriebelt wel als ik die schone exemplaren de revue zie passeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige tas! En veel plezier op je hoedenles ;)

    BeantwoordenVerwijderen