10 september 2012

Vijf werd ze !

Eerder werd ze ook al overladen met handgemaakte cadeautjes waar ze altijd heel blij mee was,
dus deze keer zou dit niet anders zijn.
Eigenlijk keek ik wel uit naar haar verjaardag die eigenlijk eind juli was ...
want deze prachtjurk zag ik al zoveel passeren in blogland
en eindelijk zag ik mijn kans om ook eens zo'n feestelijke jurk te maken !
Ik gokte op een 6 jaartje, uiteindelijk is de zomer straks voorbij en kan ze de jurk misschien volgend jaar ook nog aan.  Ik consulteerde op geheimzinnige wijze mijn schoonzus om een idee te krijgen van welke kleuren in de smaak zouden vallen.
Gelukkig werd deze jurk al ruim op voorhand ingepland, want met alleen jongens in huis heb ik niet veel ervaring met het stikken van meisjesjurkjes.  Daarbij komt ook dat paspel mij ook niet altijd gunstig gezind is, maar ik nam er alle tijd voor en ben wel blij met het resultaat.

Ik weet nu al zeker dat ik die kleine meid nog zal verwennen ... ze deed meteen de jurk aan om te passen en toen ging ze voor de rest van de dag niet meer af ... zo zalig !

 
Deze week postte Riet een poppendraagzakje.  Nogal impulsief besliste ik dat het nichtje dit wel leuk zou vinden.  U voelt me al komen ... Riet verzekerde me dat het snel in elkaar zat ... maar dan mag je natuurlijk niet het verkeerde deel van de klikgesp vaststikken en pas tot die vaststelling komen als het ding al helemaal ineen zit ...  Soit, na wat stressen op het laatste moment kreeg ik het toch nog op tijd klaar.
Maar eigenlijk ben ik meter van de grote broer.  Een aangezien ik al vaker eens een snel rokje tussendoor maakte voor zijn zus, kreeg hij nu een nieuwe pennenzak.  Zo bij het begin van het nieuwe schooljaar kon hij die wel goed gebruiken.  En zo was er nog eentje content ...
Resultaat, wij hebben een heel fijn feestweekend achter de rug !





36 opmerkingen:

  1. amai, jij hebt je best gedaan! toffe cadeautjes en het jurkje is beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, dat ziet er bijna uit als productie! Maar de cadeautjes zijn wel heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw die jurk lijkt op maat gemaakt, zo mooi. Leuke cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die jurk is prachtig! Mooi met die effen stoffen. Vooral als ze 'm aanheeft dan: ik vind 'm op de aan-foto 10 keer mooier dan op de eerste foto :-) Ze doet me aan Sneeuwwitje denken. De draagzak is ook heel mooi geworden: echte meisjes-van-vijf kleuren. En een toffe pennenzak. Jij hebt flink je best gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh die jurk, de kleurencombinatie is prachtig!! Héél héél mooi. De pennenzak en de draagzak, ondanks de stress, ook. Weer heel mooi productief geweest, chapeau :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. SUPERMOOI wie zou hier niet blij van worden!
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwh, je hebt je best gedaan. Zo een mooie dingen allemaal!
    Maar die Antionette is een pracht-exemplaar, zo een mooie kleurcombinatie! Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een flinke productie! Vooral van de jurk ben helemaal weg. Het is dat ik geen 5 jaar ben... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw zeg, pure verwennerij! En die jurk is zo mooi in die kleurencombinatie, je nichtje zal er nog veelplezier aan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt heel mooi! Ben er ook net aan bezig... Mooie combinatie, mooie verwennerij!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met zo'n tante heeft een kleine meid en haar broer toch enorm mazzel. Wat een geweldig mooie dingen heb je gemaakt. Ik ga dit blogbericht goed bewaren en maak ooit ook voor Lene zo'n jurk. Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooh dit is gewoo neen supermooie uitvoering van de Antoinette! echt knap! ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In mijn ogen een droomjurk: meisje en mama heel content, dat kan niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. In 't begin was ik niet zo voor de antoinette-jurk. Maar hoe meer variaties ik erop zie, hoe mooier ik hem vind. En zo heb ik dus allang weer spijt dat ik dat patroontje niet kocht...
    Heel mooie versie die je gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat jurkjes is schitterend gewoon, echt juist uit een dure kledingswinkel. Echt schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gaat je nichtje blij geweest zijn. Het is een hele mooie jurk geworden.
    Een super leuke kleuren combinatie die je gebruikt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooie cadeautjes!
    De jurk is echt in sneeuwwitjekleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi jurkje ! De andere cadeautjes heb je ook knap gemaakt. Ik kan mij best wel voorstellen dat het als 'jongensmama' toch eens leuk is om ook meisjes'stuff' te kunnen maken.
    Geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh waauw, die jurk is echt zo mooi! Mooi gecombineerd.. Je hebt nog al gewerkt seg, zo veel kadootjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Net zoals Hilde hierboven heb ik ook moeten wennen aan de Antoinette, en ik vind de strik nog steeds niet mooi. Maar nu ben ik bezig aan mijneerste versie, en ik denk dat er nog zullen volgen, maar dan met een gewoon peter-pan-kraagje, net zoals de jouwe. Ik hoop hem deze week af te krijgen! Supermooi trouwens, deze versie! Voerde jij de onderkant?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, ik voerde zowel bovenstukje als rokdeel. Ik vond het katoentje dat ik koos zo dun, vandaar ...
      (P.S. mét strik vind ik de Antoinette ook mooi hoor, maar haar oom had ook wat medezeggenschap en verkoos het kraagje, vandaar ...)

      Verwijderen
  21. Wat mooi allemaal! Die jurk vind ik echt prachtig! Ik wacht geduldig tot Jutta groot genoeg is om er ook eentje te maken, want hij bestaat helaas niet in kleine maatjes hé ... En die poppedraagzak zag ik ook en staat hier ook op het to do-lijstje voor de nichtjes ;-) Ik zal extra letten op het bevestigen van gespen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

  22. Aaah zo tof, en merci voor het 'testen'!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maar wauw, een hele stapel verrassingen! Die vallen nogal met hun gat in de boter ginder met zo'n tante. Ik ben ook fan van het "ikea-kleedje"

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie jurk! Dat is me nogal een werk geweest zeg! Fijn dat het zo gewaardeerd werd, ze ziet er beeldig uit in die jurk.

    BeantwoordenVerwijderen