2 september 2012

Vilt en kralen : DIY

Wat doe je met kleine restjes vilt en een overschotje aan kralen ?

Je neemt een muntstuk, de grootte kies je zelf.
Je tekent een cirkel met dit muntstuk op je vilt.

Je knipt zoveel cirkeltjes uit als je zelf wil
in de kleurtjes die je zelf wil.
Je rijgt zoveel cirkeltjes als je zelf wil op een koord naar keuze
(katoenkoord, lederen koord, ...)
en af en toe ook eens een kraal,
zoveel als je zelf wil.

Genoeg geregen ?
Aan het begin en het einde van dit gerijg een eenvoudig knoopje,
aan de uiteinden pas je de schuifknoop toe
en je kan pronken met je nieuwe halsketting !







18 opmerkingen:

  1. Ik ben niet zo juweelachtig, maar deze zou ik graag dragen, geeft echt op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Zo simpel en zo een mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ook leuk om eens met Yane te doen.

      Verwijderen
    2. Ja hoor ! In de naschoolse opvang van de jongens vroegen ze er ook al naar om dat eens als activiteit met de kinderen in te lassen ;-)

      Verwijderen
  3. sjiek !!!!! en past bij heel veel met al die kleurtjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig leuk om te zien maar waarschijnlijk ook om te doen. Ik ga dat ook eens proberen, vooral aan kralen ligt er ergens nog een berg. Dank voor de tip! Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit leuk! Een heel goed idee! Ik ga het binnenkort uitproberen met mijn kleindochter, groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi! Waar liggen die kralen hier?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, die is leuk! En vilt ligt er hier nog genoeg dus die gaan we zeker maken .... Merci!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! En mooi gepresenteerd op die paspop!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lijkt mij héél leuk om te doen en zo'n mooi resultaat!!! Super idee trouwens om eens met mijn leerlingen te doen als er eens nood is aan één of andere workshop ;-) Wordt gepind ;-)

    BeantwoordenVerwijderen