5 december 2012

Over een ridder en een vliegenier



Lang hebben ze er moeten op wachten,
maar eindelijk is hun muts klaar !

De jongste vroeg een riddershelm.  Bij Vicarno kocht ik het patroontje.  
Het werd een niet-vervilte riddershelm, zonder kam en met een vizier met iets grotere gaatjes.  Dat vizier, daar was het 'm allemaal om te doen !  Maar na twee dagen mocht ik het al vastnaaien op de muts, het viel steeds opnieuw naar beneden en al bij al vond hij dat dan toch niet zo aangenaam.

 
De oudste koos een vliegeniersmuts die past bij zijn jas.
Ik vond niet direct een gepast patroontje en ging dan maar zelf aan de slag.  
Het brilletje kan nog wat fine-tuning gebruiken, maar de muts past hem wel perfect.


Ze hebben er even moeten op wachten, maar ze hebben er al zoveel succes mee gehad dat me dat al lang vergeven is ...



35 opmerkingen:

  1. Zoooo schoon zeg! Ook prachtige foto's (leuk voor Kerstkaartjes)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw Jo, die zijn echt superleuk!!! Die vliegeniersmuts, de max gewoon: model, kleur en afwerking met de bril ... Ik was bij mijn beginnende haakbezigheden op zoek naar een leuk en eenvoudig mutspatroon voor mijn jongens, maar da's nog niet zo makkelijk te vinden precies. Je hebt toevallig geen nota's genomen bij het maken van je vliegeniersmuts???? Hint hint voor een handleidingske ;-)))
    En prachtige foto's ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hilde, het was al even in mijn gedachten gekomen ... ook omdat de vriendjes ook zo'n vliegeniersmuts willen ... misschien heb ik daar in de kerstvakantie wel even tijd voor, want er zijn er dus nog in de maak ;-)

      Verwijderen
    2. awel, dat zou nu echt wel fantastisch zijn!!! Ik kijk ernaar uit. Tegen dan is mijne sjaal misschien af, want breien, dat gaat toch ook wel niet zo vlug zunne :-(

      Verwijderen
  3. Wat geweldig leuk. Ik kan zelf niet kiezen welke de leukste is. Wat fantastisch gedaan ook. Echt een supermoeder!
    Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon! Prachtig! Nog schoner! Kan je deze maken ook al heb je maar een weinig haakervaring?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk ! Wat moet je kunnen : ketting haken (losse dus), vasten en halve stokjes ... begin al maar te oefenen ;-)

      Verwijderen
    2. Aha, super! Die steekjes kan ik! Ik zie het helemaal zitten.

      Verwijderen
  5. Ooooh, echt ge-wel-dig! Zo stoer en schattig tegelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meer dan onder de indruk! Hint hint: ik kan blijkbaar net voldoende haken!
    En ja, ik vind de foto's op zich ook heel mooi!
    Wat een inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Ik weet niet of ik daar voldoende voor kan haken. Anders doe ik een bod op die van jou, als ze voor jouw grote jongens te klein zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, prachtig! Ookal ben ik een jonkvrouw, hier zou ik toch geen nee tegen zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalige mutsen! Ik kan geloven dat ze op ijskoud weer hopen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Werkelijk briljant. Origineel, functioneel en bloedmooi. En ze staan er ook nog es zo mooi mee op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow zeg prachtig, zowel de mutsen als jouw stoere jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En of ze daar succes mee zullen hebben! Wat een stoere mannen, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super! En ze zijn er duidelijk heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Petje af (ha ha). Je bent wel een pro op hoofddekselgebied zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. geweldig ik vind ze echt fantastisch, elk een speciale muts!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig schoon!! En ik zit hier al te prutsen aan een doodsimpele muts!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer prachtig!

    Heel speciaal en een zeer leuke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is altijd zo de kinderen van de schoenmaker(hoedenmaker) lopen er met kapotte schoenen(zonder muts) bij :)))
    Knap staaltje alweer!!!
    Het is toch altijd genieten die maaksels van Jo(u)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt heel goed mee hoor, Marina. Mutsen in overvloed hier in huis, maar als ze mama zoveel mutsen en hoeden zien maken, willen zij ook wel weer een nieuwe ... en natuurlijk kan ik dat dan niet weigeren ;-)

      Verwijderen
  19. Wauw Jo, wat jij allemaal uit je mouw kan toveren.. zo mooi (en een super toffe foto!!)

    BeantwoordenVerwijderen