19 januari 2013

Brrr ...

Al maanden hing deze trui hier onafgewerkt op een stoel naast de naaimachine.  Veel diende er niet meer afgewerkt te worden.  De trui wachtte al die tijd geduldig op een hoge kraag met drukknopen. Op 10 minuutjes was de klus geklaard ... Er was tot nu toe geen nood aan lekker warme wintertruien, laat ons het daar maar op houden.  Maar met de huidige temperaturen onder nul, was de oudste zoon maar al te blij met deze - volledig met dikke tricot gevoerde - wollen trui.  De boordstof en vooral het restje mooie oranje wollen stof van zo'n 40 cm scoorde ik vorige winter bij Stoffen Van Leuven ... en meteen begrijpt u waarom ik overal zo'n brede boorden toevoegde.  








31 opmerkingen:

  1. Oh, super! Heel origineel! Precies alsof je hem zelf gebreid hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig niet ... anders was ik er wel even veel langer aan bezig geweest ;-)

      Verwijderen
  2. Ik dacht even dat je 'm zelf breide,... mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had deze stof ook in Oker. Zalig warm! Ze hebben ze deze week al vaak gedragen.
    Jouw idee van lange stukken boordstof is wel slim! Want de wol was duur, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wel, maar deze keer was het puur uit noodzaak ;-)

      Verwijderen
  4. Oh, daarmee zou ik dezer dagen ook wel content zijn! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kraag met de drukknopen vind ik zo mooi! En oranje, ja, daar hou ik heel erg van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoooo mooi! 100% geslaagd! En jij hebt daar een waar model in huis! Knappe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai dat is een mooie pull! Eerst dacht ik dat je die zelf gebreid had, maar heb toen eens wat beter gelezen ;-). En zo leuk met die brede boordstof! Misschien een noodzaak, maar superorigineel opgelost! Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig stoer en wat een fotomodel die bink van jou! Heel mooi gemaakt Jo! @

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, en die lange boorden maken hem speciaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ma jong zo schoon! GEWELDIG!!!
    En die zoon van u doet dat ook perfect...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig!! Het is echt geslaagd. Je bent heel creatief omgegaan met je "gebrek" aan stof! Het resultaat is fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw geweldig! Ik zou al te snel denken "dat is niet genoeg" en de stof dan laten liggen, maar dat heb je goed opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi gedaan hoge kraag is super... leuke foto van de zoon!
    Marina X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er met dit weer een echte musthave uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! En geweldig stoere foto's. Ik kijk uit naar het moment dat het mijn zoon ook lukt om zijn mond dicht te houden voor foto's en dan laat ik hem nog eens bij uw zoon in de leer gaan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op niet-spontane foto's zul je hem momenteel zelden zijn tanden bloot zien lachen. Hij had mesiodens en is hier nog altijd "herstellende" van ;-)

      Verwijderen
  16. Heel mooi, en geweldig stoer, hij staat er mooi op!

    BeantwoordenVerwijderen