6 januari 2013

Kerstcadeautjes

Toegegeven, we kunnen ondertussen al van 'vorig jaar' spreken als we het over kerstcadeautjes hebben ... maar aangezien wij kerst tussen heel wat sneeuw doorbrachten, werden de kerstcadeautjes hier 'dit jaar' uitgedeeld. 
Voor de kleine Minke stond op het lijstje : "typische "kerst”trui (gebreide kleurtrui) met kap (Jo?)".  Jaja, een héél specifieke wens dus.  Ik trok meteen naar Schellebelle en kon aan de slag.  De kaptrui (een aangepast patroontje uit de Knippie) werd op het laatste moment afgewerkt en toen 'zeurden' we een beetje : net voor de aanvang van het feest, pasten we nog even op de kleine meid en maakten meteen van de gelegenheid gebruik om een kleine passessie te organiseren.  Vermoeiend dat dat was !




Aan de andere zijde van de familie kwamen geen specifieke vragen, maar voor deze meid die zot is van polkadotjes werd een krukje al hakend overtrokken.  Zo heeft ze haar eigenste paddenstoeltje voor op haar nieuwe kamer.


Mijn schoonzusje vroeg o.a. kraslotjes voor een deeltje van het afgesproken bedrag ... de ideale gelegenheid om de clutch van elisanna uit te testen !  En aangezien ik die al zo lang eens wou uittesten, maakte ik er meteen eentje voor mezelf ook.

En ja hoor, een alziend oog heeft al opgemerkt dat ik aan den lijve mocht ondervinden dat het niet zo slim is om canvas-achtige stof te gebruiken voor de flapjes aan de ritsuiteinden.




28 opmerkingen:

  1. Weer alles zo mooi gemaakt... de trui is prachtig geworden, paddenstoel echt leuk en de tasjes mooi maar misschien iets moeilijker stof!
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie cadeaus! Maar dat vestje is echt schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh Jo, dat mini-kerstvrouwtje is zoooo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jo, nog de beste wensen voor 2013! Hopelijk hadden jullie fijne dagen.

    Die cadeautjes zijn allemaal prachtig! Ik had veel plannen, maar maakte door ziekte uiteindelijk niets zelf. Maar zo'n prachtige trui als jij maakte, dat is werkelijk indrukwekkend. Minke boft maar. En die paddestoel ga ik onthouden, dat is me ook een geweldige uitvinding. En dan nog die tasjes, en dat patroon van die vliegeniersbril... Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie cadeautjes!!! En dat stoeltje, zalig!!! Misschien moet ik dat ook eens proberen voor Jutta haar kamertje, daar komt binnenkort alles in het thema rood met witte stipjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kadootjes, en ik ben superfan van het vestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De allerbeste wensen voor 2013!
    Wat een leuke cadeautjes! Dat stoeltje is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo schattig, de noorse trui!
    Om maar over het krukje te zwijgen ... Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie cadeautjes. Zelfgemaakt heeft toch altijd meer 'hart'.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allemaal even mooi, ben vooral fan van het paddenstoeltje : zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, ik ben zot van de kaptrui en het paddenstoeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat krukje, <3 <3 <3 (zelfs al wil Blogger geen hartjes posten, ik doe het lekker toch)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n leuke kerstgeschenkjes. Ik vind ze stuk voor stuk prachtig!

    Hopelijk hebben jullie een leuke tijd gehad in de sneeuw?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de drie cadeautjes prachtig, het jasje is lekker snoezig, het stoeltje mega schattig en de clutch is en blijft een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai dat zijn stuk voor stuk TOP cadeaus. Die stof voor dat jaske is echt perfect. Man, man gij zijt goed!!!! En een tip voor de perfecte hoekskes (ik had daar ook steeds last mee) het boek zo geknipt, echt, daar staat een gouden tip in bij het leuke ritstasje. Op die manier hebt ge altijd de perfecte hoekskes met elke stof. Echt eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat stoeltjes is de max, moeilijk??? Ook de rest is (alweer) super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt niet hoor ! Gewoon stokjes (of halve stokjes, of vasten) meerderen zoals je bij de start van een muts doet, blijven meerderen tot rand krukje en dan minderen.

      Verwijderen
  17. Heel leuke cadeautjes! Die trui ziet er heerlijk uit, en dat krukje is er ééntje dat ik moet onthouden voor mijn meiskje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. waw, echt fan van het stoeltje! zo mooi en origineel! en de trui met het snoezige meisje erin is ook erg mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zo schattig die kleine meid in dat mooie kerstvestje... en ook die andere kadootjes zijn super geslaagd Jo! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zeg missie.... Pezewever...
    Het tasje is super!! En de paddestoel!!! Die is zaaaaalig! Zus is supertrots!
    Groetjes van een heel blije pakjes-ontvanger...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super mooi allemaal.
    En ohhhhhhh voor dat vestje, dat vind ik helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig! En surtout ook Minke haar gezichtje. Ze geniet er precies van die kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super hé! Ben ook super blij met het truitje! Dank u wel Jo! x

      Verwijderen
  23. oh zo'n leuke cadeautjes! Echt zo'n mooi vestje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oooh, prachtige cadeautjes! Vooral heel erg fan van het krukje :-)

    BeantwoordenVerwijderen