9 januari 2013

Kinderarbeid

Tijdens de kerstvakantie trokken beide zonen op handwerkdriedaagse bij Valerie van Remi & Henri. Dat ze dit wel fijn zouden vinden, daar twijfelde ik niet aan ... maar dat het zo'n groot succes zou worden, dat overtrof echt mijn verwachtingen !  Elke avond toonden ze enthousiast hun vorderingen van die dag.  's Avonds volgden wel meer enthousiaste verhalen, vooral over de twee andere jongens waarmee ze grapjes uithaalden of tussendoor wat gingen voetballen in de tuin om wat stoom af te laten.  
Graag tonen ze dan ook hun buit aan 'de wereld'.  Een buit die al met veel trots aan familie en vriendjes getoond werd.


De jongste maakte héél véél pomponnen, tekende een walvis en haai met textielstiften en werkte dit af tot een knuffelzacht kussen dat al meeging in de auto of in bed.  Katapulten ... die mochten ook niet ontbreken van waaruit eigen gevilte balletjes worden afgevuurd.  De met stof overtrokken knoopjes kregen in zijn hoofd ook al allerlei bestemmingen en sowieso zit er al één badge bij die hij op zijn verjaardag zal dragen : op een kalender omcirkelde hij zijn verjaardag en met extra confetti erbij kan hij meteen beginnen feesten.  Oh ja, tussendoor knipte hij nog even een rakettenslinger.


Ook de oudste maakte héél véél pomponnen, een katapult, overtrok wat knoopjes en stak er zelfs hier en daar wat elastiekjes tussen (ze mochten even van zijn arm voor de foto).  Hij viltte een toverbal, maakte ook wat badges, één ervan kan hij zelfs gebruiken als magneet of flesopener   Maar waar hij zo trots op is ... is niet alleen zijn rakettenkussen dat hij zelf borduurde, maar ook zijn mega-kersenpittenkussen met monstertruckfiets!  Ik vreesde even dat hij gewoon in zijn eentje de ganse voorraad kersenpitten van Valerie in beslag genomen had, maar gelukkig stelde ze mij snel gerust ...


En toen werd ik verrast door mijn lieve zoon.  Hij maakte speciaal voor mij oorringen uit schrink papier !  Wat lief van hem !

22 opmerkingen:

  1. O!!! Dat ik dat niet wist.
    Dat is zo mooi, wat jouw jongens gemaakt hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is goed geknutseld! en hoe lief die oorringen... zonen om fier op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zalig... Ik hoop dat mijn jongens zoiets ook zien zitten als ze wat groter zijn. Zalig toch: creatieve kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echte kunstenaars die zonen van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh zeg, zo mooi allemaal. Je boft maar wat met zo'n lieve en creatieve zonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai zeg! Die hebben wel heel wat leuke dingen gemaakt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw, leuk hoor.
    Ik wou hier net samen met Saber een gilet voor hem online bestellen. Een beetje vintage-stijl. 'Cool' zei Saber, 'dat is Niels zijn stijl en dat is heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De appel valt niet ver van de boom, creatieve mama en zo ook de zonen. Ze hebben tekentalent, die kussens zijn echt voorzien van kunstwerken. Knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En je mag er trots op zijn, ze zijn net zo creatief als mama-lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt heel mooi wat je jongens gemaakt hebben... nu zijn er workshops dat was vroeger niet... ik haalde ook altijd veel knutselgerief voor de zoon nu 24 jaar!
    Lief je oorbellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig zeg! Jongens die handwerken, love it! Khoop echt dat mijn zoon ook zo creatief wordt :) En die oorbellen! Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe tof! Ik kan me zo voorstellen hoe tof jouw jongens dat moeten gevonden hebben!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n kinderarbeid is absoluut toegestaan :-) Flink en mooi gewerkt! Fijn die oorbellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zoveel 'jongenscreaties'! Daar kijken we hier echt naar op! Goed gedaan, voor de zonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee voor die knapen.... En het creatieve zit hen natuurlijk in de genen.... @

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jouw jongens kunnen er wat van. Die zijn duidelijk behoorlijk handig, maar dat hebben ze natuurlijke van geen vreemde :-).

    BeantwoordenVerwijderen