13 februari 2013

Feestleeskussen

De oudste mocht vandaag nog eens naar het feestje van zijn goede vriendin.  Hij keek er echt naar uit.  De uitnodiging was dan ook veelbelovend.  Ze zouden zich als echte sterrenkoks gedragen en een viergangenmenu tevoorschijn toveren.  Samen overlegden we even wat zijn vriendin leuk zou vinden voor haar verjaardag.  Ik stelde een leeskussen voor en de oudste was meteen enthousiast.  Hij wou een kussen in een stofje met véél kleurtjes - dat hij prompt zelf ging uitzoeken - en hij smeekte zelfs even of hij het dan voor haar mocht maken.  Dat laatste praatte ik wat uit zijn hoofd.  Hij is immers op sportkamp deze week en ik wou het risico niet lopen dat hij maar met een half cadeau richting feest kon vertrekken.


Tijdens het maakproces worstelde ik echter met de gedachte dat het wel heel lief was van hem dat hij zelf een kussen wou maken voor zijn vriendin.  Die paspel zag ik hem nog niet stikken, maar een klein kussentje ... dat kan hij zelf.  Toen hij op maandagavond thuis kwam van zijn sportkamp, lag de stof klaar.  Als hij nu eens een kersenpitkussentje zou naaien ?  Hij glunderde en begon er meteen aan en zo'n uurtje later hadden we er een extra kleine kussentje bij, volledig van zijn hand.


Alles ging in een papiertje en hij besloot als versiering er enkele van zijn pompons aan te hangen.  Ik naaide ze wel met een paar kleine steekjes aan het lint.






30 opmerkingen:

  1. Zo veel werk (langs moeders en zoons zijde) voor vriendin! Dat kan niet anders dan blijdschap tevoorschijn toveren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat olifantenstofke blijf ik een schoontje vinden. En wat een lieve zoon seg. Had ik 'n dochter, ik hield 'm in m'n achterhoofd voor binnen een jaar of tien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superkado, en amai wat heeft hij veel.over voor zijn vriendinnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk dat hij dat zelf wou doen! En nog leuker dat hij dat kussentje dan zelf genaaid heeft. En goeie stofkeuze ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk! En een zoon met talent!! :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och wat een kanjer, heel fijn voor de vriendin. En wat een leuke stoffen! @

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh wat leuk ! Dit wil ik ook wel eens maken
    Ik heb gisteren toevallig dit stofje ook besteld :-) wel voor een ander doel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi kussen!
    Even een klein vraagje ( beginner he) is er ergens een rits of een flap voorzien om het binnenkussen in en uit de hoes te halen.....of is het een dicht kussen?
    En dat olifantenstofje is inderdaad hel leuk.....heb er hier ook nog enkele metertjes van liggen!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen probleem hoor ! Er zitten gewoon twee overlappende flappen achteraan.

      Verwijderen
  9. Die olifanten zijn super tof. Heel toffe keuze van uwe zoon. Super lief! En zo een kussen heeft succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah, superlief! Het meisje in kwestie zal nog heel veel jaren zich op haar kussen vleien met jullie zoon in gedachten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi, en zo lief dat hij het zelf wil doen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O schitterend! Zelf iets maken voor een vriendin. Super van je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. moh wat een lieve zoon! en super tof dat hij een klein zelfgemaakt cadeautje kan bij geven! ik ben zoooooo weg van het olifanten stofje! ik heb zelf een aantal meter van de versie met paars liggen, maar hier is daar een plan over aan't broeden om een kleedje van te maken :)

    Maar ik vind het in kussenvorm ook meer dan geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi en wat lief van je zoon... kersenpitten waar koop je die... zit daar ook die typische geur in?

    Zeer mooie stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oo Marina, ik noem dat een kersenpitkussen, maar ik vul dat met wat ik op dat moment in huis heb : rijst, granen, ... en deze keer waren het droge kikkererwten eigenlijk. Maar het principe blijft hetzelfde hoor ;-)

      Verwijderen
  15. En ik heb het net mogen aanschouwen : zeer mooi afgewerkt! De eigenares/lezeres zal er veel plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat mooi! En vooral erg lief en attent van je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi!! En zo lief van hem, dat hij het zelf wilde maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een leuk idee zo'n kussen! zo tof dat je daar iets kan tussen steken. en wat een schattie jouw zoon, zo attent en lief vr zijn vriendinnetje... die zal nogal smelten...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi kado en zo tof dat je zoon ook iets wilde maken! Prachtig teamwork! Groetjes, de creazusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hij is precies wel verzot op zijn vriendin hé ;-). Mooi cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. van zo berichtjes krijg ik spontaan een smile op mijn gezicht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig aandoenlijk dat hij dat zelf wou doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo lief van je zoon en zo mooi gemaakt !!Die gaat veel hartjes sneller doen gaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De appel en de boom, knappe zoon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. plezant hé zo'n leeskussen cadeau geven? Die zoon van jou is "ne krak"!

    BeantwoordenVerwijderen