17 februari 2013

Nieuwe mantel

Vorige week kwam mijn vader hier binnen met zijn nieuwe mantel.  Zo'n klassiek, diep marineblauw exemplaar met reverskraag.  Echt een chique mantel.  Maar hij had er niet beter op gevonden om daar een "totaal niet passende pet" op te dragen ... waarschijnlijk bij één of andere gelegenheid cadeau gekregen.  Wat deed dat pijn aan mijn ogen.  Nu moet u weten dat mijn vader een echte pettendrager is (het dragen van hoofddeksels heb ik echt van geen vreemden) en met een dochter als pettenmaakster ... een nieuwe pet zou en moest er komen !
Ik koos er een modelletje uit waarvan ik wist dat hij er afgelopen zomer veel genot van gehad had.  


Die reverskraag vroeg ook om een bijpassende sjaal, vond ik.  Aangezien er in de stof een klein tikkeltje felblauw voorkomt, wou ik dat op één of andere manier wel laten terugkomen in de sjaal.  Ik had niet het juiste kleur ribslint in huis, maar wel het juiste kleur tricot.


Een risico ... want zeker of mijn moeder ook zo enthousiast zal zijn over het felblauwe accent ben ik niet.  Maar ik ga er van uit dat mijn vader een verjongende toets wel zal weten te appreciëren.  Of dat hoop ik toch.  Zo niet, dan draait hij toch gewoon de andere zijde van de sjaal naar voren toe ...


16 opmerkingen:

  1. 't Is weer een mooie geworden.

    Wat knap om iets voor je vader te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel knap! die blauwe toets eraan vind ik net heel mooi, dat gaat zeker in de smaak vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waw jo!! je vader zal nogal blij zijn met zijn sjaal, pet én dochter!! mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whauw zeg! Je vader heeft geluk! Heel stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar gaat een vader nogal fier zijn!!Knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja, mooi! En dat blauw aan de sjaal is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een contente vader, daar ben ik zeker van! Toffe pet en dito sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof zenne! Ik vind het felle blauwe stukje juist heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Juist die blauwe toets maakt het nog meer bijzonder...! Maar ik zie geen Jo Chapeau-label er aan? Dat moet nog wel lijkt me. Al die vrienden van uw vader willen er vast ook een. @

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo stijlvol! Dat blauw is juist prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je vader heeft idd geluk me zo'n dochter!

    BeantwoordenVerwijderen