2 februari 2013

Raketten

Toen de jongste zoon mij hieraan bezig zag, vroeg hij mij fijntjes wanneer ik eigenlijk eens zijn hemd zou naaien ?  Ik had dat hem immers beloofd.  Hij was dat nog niet vergeten.  Het draaide echter allemaal een beetje anders uit ...


Het resultaat : een hemd dat duidelijk nog te groot was voor de jongste.    Ik gebruikte hetzelfde patroon als het vorige rakettenhemd, maar paste hier en daar wat aan.

 
De kraagpunten werden iets spitser, het mouwsplitje iets langer en de manchetten iets breder.  Dit laatste zorgde er uiteindelijk voor dat de mouwen natuurlijk ook iets langer werden.


Gelukkig kunnen die zonen van mij het over het algemeen heel goed met elkaar vinden, dat mag wel eens gezegd.  En dus was het probleem van het te grote hemd heel snel opgelost.  Er werd gewisseld !  De jongste zoon draagt nu witte raketten en de oudste zoon blauwe, makkelijk toch.



29 opmerkingen:

  1. Zo knap gemaakt!
    Nog een geluk dat ze wilden ruilen.
    En de jongste krijgt automatisch die van grote broer als ie er uit gegroeid is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig weeral! Al een geluk dat ze konden ruilen...
    Fijn dat ze goed kunnen opschieten met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof zeg! Mijn volgende hemd wordt er zeker ook één met lange mouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, probleem opgelost :)
    Wel een superhemd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor; Ik heb ook niet twee hemdjes genaaid en ik ken het probleem; maar ook hier hebben ze van hemd geruild :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat ze goed overeen komen :-) Weer een geweldig mooi hemd! Zowel mijn man als mijn zoon willen geen hemden dragen, zelfs niet als ik al jou mooie exemplaren toon. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi hemd. En tof dat ze zo goed overeen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachthemd! En zo mooi ook met die rode raketten vanbinnen. Jongens en raketten, altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi! je doet me zin krijgen om me nog eens aan een hemd te wagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amaai, klassewerk. Daar heb ik nog veel aan te leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel heel mooi! daar moet ik me nog eens aanzetten, manchetten en al. knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een stoer stofje! Heel mooi gedaan. Ik zou er ook geen probleem om maken om te wisselen hoor, beide hemden zijn prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super, weer helemaal op zijn Jo's - dus af!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk! En goed opgelost met het wisselen! :)

    http://kellyjadestyle.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Olala, zo een mooi hemdje, leuke happy print voor happy kids!
    super
    an
    aka: jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi gemaakt natuurlijk, had ik dat al eens eerder gezegd? En wat een geweldig leuke stof. Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is inderdaad heel makkelijk, zulke zonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een verfijning! Zeer mooi genaaid! En wel cool, ruilen en iedereen tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. knap hoor! en heel mooie stoffenkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi, en wat een gemakkelijke zonen heb jij.

    BeantwoordenVerwijderen