25 maart 2013

Dé Charlie

Het is niet van zijn gewoonte, maar vandaag had hij er niet zoveel zin in ... dus vroeg ik hem om nog eens zijn Rubik's kubus ter hand te nemen.


Tot voor enkele maanden een ware rage op school.  Ook al verzetten we ons in het verleden vaker tegen zo van die schoolrages, toen de hunker naar wat extra hersengymnastiek kwam, werden alle principes even overboord gegooid.


Weken werd er geoefend ... met youtube als dankbare partner.  Weken werd alle kennis onder klasgenootjes met elkaar gedeeld.  Weken werd die kubus hier steeds opnieuw in geen tijd opgelost.


Na enkele maanden kubusloos leven, bleek alle opgeslagen kennis toch net iets verder te zitten dan verwacht ...


Gelukkig schoot het jongere externe geheugen snel te hulp.


Maar mocht de oudste toch de honneurs waarnemen, hij had immers het meeste werk verricht.


Patroon "Charlie" bij Zonen 09, Vespatricot bij Sjiekebiele, streepjestricot bij De stoffenkamer, en donkerblauwe effen tricot bij Frau Tulpe.

30 opmerkingen:

  1. Knappe Charlie en knap van de cubus: ik kan me herinneren dat dat vroeger, lang geleden, ook zo`n rage was, leuk dat dat allemaal toch weer terug komt! Zit een Charlie snel in elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch minder snel dan een gewone longsleeve. Maar het blijft tricot, dus valt al bij al wel mee ;-)

      Verwijderen
  2. Die kubus blijft precies een rage, ik zag hem bij mijn studenten ook ieder jaar opnieuw passeren... Maar die charlie, mooi! Datzelfde stofje in 't oranje ligt daar ook voor klaar op de als-ik-eens-vijf-minuten-tijd-heb-stapel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoontjes! En merci aan de gewillige modellen! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon combinatie, en jouw prachtige oudste schittert er in. Ik heb nog nooit het geduld gehad om zo'n Rubik's kubus op te lossen, maar misschien moet ik die filmkes dan eens checken en lukt het me dan ook wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie charlie en knap van die jongens van jou,die kubus was een hel voor mij vroeger en niet kunnen wegleggen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kreeg daar zo de zenuwen van, van die kubus! De charlie is ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kreeg daar zo de zenuwen van, van die kubus! De charlie is ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supergoed gedaan zeg, de stoffencombi is fantastisch!!
    En wat een mooie serieuze zoon heb jij!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die kubus is niets voor mij...die charlie daarentegen....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie vent en wat een leuk shirt! @

    BeantwoordenVerwijderen
  11. moie charlie, maar voor die spellekes hebben die van mij helaas geen geduld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hilde, jouw versie bleef gewoon door mijn hoofd spoken ;-)

      Verwijderen
  12. Heel mooie versie. Die vespa stof is echt super tof. Wow !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knappe charlie zenne! Helemaal liefde voor het vespa stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi mooi mooi..Vespa tricot is de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een mooie Charlie! Zou ik daar een meisjesversie van kunnen fabriceren? Een Charllène of zoiets ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah ja, kijk hier maar eens bij Riet van LevenmetLiv en bij Mina Dotter !

      Verwijderen
  16. Zo ne toffe Charlie! Alweer supergeslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De mooie Charlie in een toffe stoffencombi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi hoor super stof... laatste foto zeer leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wanneer ik nu op mijn naam hierboven "vlinderknoopje"klik kom ik niet op mijn blog... hoe zou dat komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heel mooie trui en de stof vind ik mooie gecombineerde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een super mooie Charlier met zeer geslaagde stofcombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen