30 maart 2013

Rollercoaster

Het lang aangekondigde boek van Little Miss Y. en Vermiljoen werd ten huize JoChapeau meteen aangeschaft.  In preview zag ik al het één en ander bij spiegelstiksels en bij Justina Maria Louisa en ik was helemaal verkocht !  Meer zelfs, er werd meteen geknipt en gestikt.  De noodzakelijke huishoudelijke taken werden even aan de kant geschoven ... want dat ene goedkeurende glimlachje bij de oudste zoon na het uitvoeren van stap 1 van deze rollercoaster ... die broek moest gewoon afgewerkt worden ...






Voor alle duidelijkheid, het ligt helemaal niet aan het patroon maar wel volledig aan mijn kunde dat het ruitpatroon vooraan en opzij mooi doorloopt maar achteraan niet.  Dat werd al meteen duidelijk tijdens het maken, ik moet ergens te veel aan de stof getrokken hebben tijdens het aanbrengen van de paspel ... We zullen hem een lange trui laten aantrekken ...
Enne, de volgende keer nemen we nog een maatje smaller voor de hyperslanke tienjarige.



25 opmerkingen:

  1. mooi! ik heb het boek net ook gekocht, en ben volledig verliefd op één van de jurkjes die erin staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Giggle? Hier ook, liefde op het eerste gezicht.

      Verwijderen
  2. Heel tof! Hij mag inderdaad wat smaller, maar die paspel ♥♥♥.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed nieuws voor de hyperslanke zoon, die 140 zal nog vele jaren gemaakt kunnen worden, want als ik het goed voor heb, is dat de grootste maat. Of niet? Wie voelt zich geroepen om verder te ontwerpen voor onze opgroeiende kinderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor, want dit is de maat 8 jaar (voor een kleine magere 10 jarige, die een normale maat 122-128 draagt die broeken zijn ook altijd aan de brede kant) en een rechte broek wat verlengen kan altijd he !

      Verwijderen
  4. Waaw, echt schoon! (al moet ik eerlijk bekennen: had je gezwegen over doorlopende print, ik niets in de gaten had, maar nu nog meer waaw: bijna perfect die doorlopende print ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. supermooie versie! Ik heb mezelf dat boek vorige week ook cadeau gedaan! En die broek staat hier ook hoog op het te-maken lijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat boek staat ook op mijn wenslijst. Coole broek heeft die prille tiener gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, die ruitjes... niet eens gemerkt dat die niet door liepen. Mijn aandacht ging volledig naar de mooie blauwe paspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan. Heb het boek vanmorgen ook gehaald. Ik denk dat ik voor volgende winter een rollercoaster voor ons meisjes ga maken. Ofwel moet het hier zwieren, ofwel moet het cool zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOooo, wat een wonderschone paspel!!
    Jeetje, 122/128. Onze 10- jarige zoon heeft maat 152/158 terwijl hij toch echt niet te groot en overdreven zwaar is. Zo zie je maar weer, geen mens is hetzelfde (gelukkig maar anders zou het een saaie boel worden).
    Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan die goedkeurende blik van den oudsten wel begrijpen! Zo'n mooie originele broek! Ik vind het wel leuk dat er bij deze een mooi alternatief is voor de jacob, ik kan mijn kinders niet altijd in een jacob laten rondlopen é ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel bovenmatig super prachtig!! Dat ruitje aan de achterkant valt niemand op, iedereen kijkt naar de paspel. En naar de zoon natuurlijk ;-)
    Ik ben benieuwd of je de vragende blik van de jongste lang zal kunnen weerstaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tof hoor... zeker niet gemakkelijk... je zoon staat er prima mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, ik moest ook even zoeken naar waar het niet aansluit. Die paspel laat het helemaal niet opvallen (mocht iemand het al gezien hebben). Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wat mooi! Dat boek staat hier héél hoog op mijn verlanglijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat maatje smaller, daar kan ik mij wel in vinden. De ruiten daarentegen, die storen helemaal niet. En een lange trui zou alleen maar het paspeleffect verstoren. Ik! Wil! Dat! Boek! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik dit toon aan Remi zal hij er zeker ook zo een willen! Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldige broek! Dat boek staat hier ook op het verlangslijstje zenne!

    BeantwoordenVerwijderen