18 maart 2013

Zot doen in de zomer

Soms vraag ik mij af hoe lang ik dat hier nog zal kunnen volhouden ... de jongste zoon werd er acht, de oudste wordt dra tien ... hoe lang zullen die grote fans van mijn maaksels nog fan blijven ?
Ook in mijn zoektocht naar stoffen wordt het precies steeds moeilijker om iets geschikt terug te vinden voor hen.  


Soms denk ik wel eens : "Jo, hoe heb je het in je hoofd kunnen  halen om dit nog te kopen ?".  Zo ook bij deze tricot.  Ik kwam bij liefjes en diefjes terecht via haar en werd meteen geconfronteerd met een totale uitverkoop.  Zwak excuus, ik weet het, maar ik kwam toch met een metertje naar huis.  Nu, enkele weken later, passeerde het onder mijn ogen bij het opruimen van de stoffenkast.  Luidop verwoordde ik mijn gedachten ongeveer als volgt : "Jongens, jullie zijn nu wel al te groot geworden voor een T-shirt in dit stofje zeker ?"  Gevolgd door zwaar protest bij hen en wenkbrauwgefrons bij mij.  Tot mijn grote verbazing eisten ze beiden een T-shirt op.


Uit een metertje kreeg ik net twee zomerse stukjes met korte mouwtjes ... en afgewerkt met gele boordjes dacht ik tijdens het stikken stilletjes : "Tja, in de zomer mag het allemaal wel een beetje zotter zeker ?".




32 opmerkingen:

  1. Ze zijn WEERAL geweldig, uw zonen hebben gelijk dat ze daar nog in gezien willen worden!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig stofje! Logisch dat ze dat niet konden weerstaan! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn prachtig deze t-shirtjes. De kleurencombinaties van het printje is zeer mooi. Jouw jongens hebben smaak, ze zullen er hip bijlopen van de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn jongens zijn nu nog wel wat kleiner maar toch denk ik ook af en toe: hoe lang kan je dit blijven doen? maar tot die tijd is het gewoon genieten toch van al die mooie zelfgemaakte spullen, niet? zeker van die toffe T-shirts als die van jou! knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Mooi gedaan, en <3 protesterende zonen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is dan ook een plezant stofke he, dat trekt aan ;-). Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik stel me net dezelfde vraag in mijn zoektocht naar leuke stofjes voor mijn bijna 7-jarige. Zo liggen de wondermooie vikingen al een tijdje te wachten op een creatie, maar telkens komen dezelfde twijfels weer naar boven.
    Ach, zo lang ze het zelf tof vinden is het vast ok.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondertussen heb ik al geleerd dat als ze er zelf om vragen, ze het weldegelijk dragen ... dus geen probleem dan, hé

      Verwijderen
  8. Onze zonen zijn 10 en 13. Eerder ook kleren voor ze gemaakt maar naarmate ze ouder worden is het een hele toer om nog een leuk lapje te scoren.
    Zolang ze je stoffen leuk vinden, zou ik zeggen:GENIETEN!!!!

    Groetjes Patricia
    (http://decreatieveuil.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn wel heel mooi... heb je het patroontje zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, volgens deze methode :
      http://jochapeau.blogspot.be/2012/08/een-mini-give-away-en-wat-uitleg-over.html

      (voor zo'n grotere maat wordt de overlap aan de schouders voor de enveloppehals wel al gauw zo'n 5 à 6 cm)

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Dank je wel... ik ga het straks bekijken... eerst middag maken :)

      Gezien dat ik ook een blog heb?
      Groetjes,
      Marina

      Verwijderen
  10. mooi! en geniet er van zolang ze het willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zelfs grote jongens willen af en toe gewoon een hoog aaibaarheidsfactor hebben, stiekem hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. kleurige zomermix! denk er ook nog een ijsje bij en ze zijn er klaar voor, die zonen van jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook hier een dochter en zoon van deze leeftijd, zo herkenbaar, ik zoek al maanden naar HET jongenstricot, maar ook hier twijfel. Maar eigenlijk, die T-shirts vind ik zelf volledig kunnen voor die leeftijd, zelfs nog voor veel grotere ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof dat ze het nog willen dragen! Ze gaan assorti zijn met mijn zoon van 2,5 :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn moeder naaide voor ons tot we puber werden, dan mocht het niet meer want vonden we het niet meer cool. Maar eens we de puberteit ontgroeid waren, vroegen we haar alle 4 terug om kleren voor ons te maken!
    Dat stofje vind ik echt super, en gaat zeker nog voor hen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O wat mooi!
    Profiteer er van dat je nog iets voor ze mag maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gweldig leuke stif en geweldig leuke jongens natuurlijk ook. Jongens met karakter, maar dat dacht ik al vaker. Geniet ervan! @

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou dat ook nog met veel trots dragen hoor ... maar wel in een paar maten groter! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh heerlijk! Ik hoop dat ze hier ook nog lang fan zullen blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo fijn dat ze nog altijd jouw creaties willen dragen. Geniet ervan! Heel toffe shirtjes zijn het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. op een jeansbroek ziet dat er kei-cool uit. Dat zou ik zelfs nog dragen. Geniet er nog van, van dat enthousiasme!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Blij dat ze er content mee zijn, ik kan ze geen ongelijk geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I like! En ik moet dat dringend eens leren maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hahaha,die jongens van je ;-). Laat die inderdaad maar lekker zot doen deze zomer! En zolang mama zulke mooie maaksels blijft maken zullen ze wel nog lang fan blijven!

    BeantwoordenVerwijderen