22 april 2013

Broadwalk

Als die jongens een streepje zon zien, willen ze alleen nog maar korte broeken aan.  Dus gingen we deze keer voor een korte versieEen smallere versie, dat ook.


Voor de oudste werden er naast het smallere maatje zelfs kleine neepjes toegevoegd achteraan, om het allemaal nog wat extra smaller te maken.



Die vinyl plaatjes, dat is een ander verhaal.  Toen ik op een vrijdagavond mijn jongens "meezeulde" naar haar winkeltje, beloofde ik hen dat ze een stofje mochten kiezen voor een broek.  Ik had toen nog een lange broek in mijn hoofd.  Cozette* toonde hen even haar nieuwe aanwinsten en ze waren beiden meteen verkocht.  Ze waanden zich al bijna echte dj's ter plaatse ... er was geen ontkomen meer aan.  Maar als korte broek en na toevoeging van paspel en aangezette omslagzoom in hun eigen lievelingskleur, vind ik het uiteindelijk nog wel meevallen.


Ooh ja, mocht u het zich afvragen ... deze broeken werden afgelopen weekend in elkaar gestoken.  Ik moest namelijk dringend mijn nieuwe aanwinst uittesten ...

Patroon "Broadwalk" uit homemade mini couture




30 opmerkingen:

  1. tof, tof, die zullen snel bruine benen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn er vroeg bij voor de korte broeken, maar het zijn dan ook wel heel leuke exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, die broeken zijn super tof. Zalig een nieuw machientje, daar kunnen nog veel schoon broekskes mee gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw zonen kiezen gewaagd, maar ze weten blijkbaar wel wat ze doen! Super-tof! Die nieuwe aanwinst, proficiat! Welke is het eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een Yuki, heb me laten overhalen door meneer Mertens. Alleszins een zwaarder model dan ik nu had ...

      Verwijderen
  5. Toffe broekjes! Alle twee even mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gedurfde, maar zeer geslaagde keuze! Tof dat je jongens daarvoor gaan! Alweer een patroon getest en goedgekeurd dus.
    Proficiat ook met de nieuwe aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof zeg, gedurfd ook, maar toch heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh maar jo, zo tof zeg! kei tof stofje en echt heel mooi geworden hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het niet misstaan, het vinyl :) Hippe jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh, een nieuw machien! En 't werkt precies heel goed ook... Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind 't een heel leuk stofje! Maar ik ben dan ook een muziekfanaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat met uw nieuwe aanwinst! :-) (Ik ken het merk niet, wat was hun uitleg hierover tegenover andere machines?)
    En die broekjes, ik ben er helemaal weg van! Zo stoer zou ook iets voor onze Sietse zijn.
    (misschien het stofje ook eens aankopen.) ;-)
    Grtjs Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kortweg, een degelijke machine, maar het prijskaartje ligt wel lager dan een Bernina ;-)

      Verwijderen
    2. Aha :-) da's een goei argument! Véél plezier ermee :-)

      Verwijderen
  13. Wat een super mooie broeken.Fijn zo een nieuw naaimachine laat de productie maar beginnen!!Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zien er geweldig leuk uit! En zo fijn hè een nieuwe machine..... Gefeliciteerd! @

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zalig! Echt retro met die print en dat model met smalle pijpen... Laat die zon maar komen/blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat met je nieuw machine... broekjes zijn leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die zijn klaar voor veel zon!
    Geniet van je nieuwe machine.

    BeantwoordenVerwijderen