19 mei 2013

Just perfect


 
Dankzij de deskundige hulp van spiegelstiksels = = werd hier het perfecte hemd voor hem in elkaar gestoken.  Die hulp was meer dan welkom.  Niet alleen werd de grootte van de kraag aangepast, ook het rugpand (en bijgevolg ook de voorpanden) kregen enkele grondige wijzigingen door het toevoegen van rugnepen en we gingen voor een klassieke mouwsplit. Voortaan draagt de wederhelft dus een gecentreerd hemd volledig op zijn maten.

Maar Nele bezorgde me enkele extra uitdagingen.  Dit hemd heeft geen enkele zichtbare naad.  De zijnaden afwerken met een Engelse naad, dat viel allemaal nog mee.  Die schoudernaden, dat was eigenlijk wel zwoegen.  Gelukkig zie je daar aan de buitenkant weinig van, maar laat het ons er maar op houden dat de mouwnaden aan de binnenkant properder zijn afgewerkt als ik mijn overlock gebruik.
De afwerking van de kraag blijft ook een stuikelblok (niets nieuws onder de zon), maar ik liet het nu zo omdat de kans groter was dat ik meer schade dan goeds zou toebrengen na het lostornwerk.



 

En ook al volgde ik bij haar ook al eens een hemdjesworkshop - waar ik alle nodige bagage meekreeg om ieder hemd deftig af te werken dat tot nu toe al van onder mijn naaimachine kwam - , toch wou ik zo graag ook eens kennis maken met haar perfectionisme.  Iedereen heeft zijn eigen tips en tricks en zo leerde ik deze keer om een mouw in te naaien gebruikmakend van slechts vijf speldjes ... maar ook hier weer : oefening baart kunst ...

De klassiek ingestelde wederhelft liet ooit zelf zijn oog op dit stofje vallen bij Stoffen Van Leuven.  Ik wou het toch dat tikkeltje extra geven en zocht een bruin lintje en passende knoopjes uit bij Mertens.  Ik nam het laatste van het rolletje mee ... net niet genoeg  om ook het borstzakje van die extra touch te voorzien.


Resultaat : een perfect passend hemd (we blijven oefenen op de perfecte afwerking) na een perfecte workshop (zelfs op culinair vlak)!




42 opmerkingen:

  1. Wauw, amai, wat een knap resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, sjiek seg! En dat lintje maakt het extra mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer knap. Ik zie echt niks verkeerd aan die kraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Ontzettend knap is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow! Een heel knap hemd. Ik ben onder de indruk, maar kijk dat heb ik nu elke keer als ik uw werk bewonder. Gewoon goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waw, jo jong!! kei moo! subliem gewoon... <3 dat lintje!
    maak je ze ook op bestelling?
    allez jong, waar blijft dat winkeltje van jou nu toch? met mooie hoedjes, en nu dus ook hemdjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die bandjes zijn echt supermooi! En ik zie eigenlijk alleen maar perfectie! Te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jawadde dat ziet er gewoon mega-professioneel uit jom!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super! Een workshop bij Spiegelstiksels staat ook nog op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig, chance dat je al een wederhelft hebt, die van mij zou als een blok valken voor zo'n schoon hemd!
    Ferm gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoera zeg! Dat heb je geweldig goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw,ik doe het je niet na,dat is echt knap werk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauw, dit is het leukste klassieke hemd dat ik al ooit gezien heb! superknap!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schoon schoon schoon! Ik kan er voorlopig alleen nog maar van dromen om zo iets in mekaar te steken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooo, moooooi! Dit is echt het echte werk..!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Meer dan af!!!!
    Die perfectie van jou is zo wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt helemaal fantastisch mooi. En wat een werk die naden....., loont dat nu werkelijk de moeite? Zou dat iemand opvallen? Geweldig gedaan! @

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, very stylish, daar zou de vent hier ook wel voor te vinden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een tof hemd! Mijn ventje zou er ook wel zo één willen! It looks perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Inderdaad, just perfect! Wat een prachthemd!!! Daar heb ik me nog niet aan gewaagd voor manlief! Volgend jaar in de avondschool staat het hemd op het programma en als ik dat van jou zie, dan kijk ik er alleen nog maar meer naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bangelijke mooie, en die stof perfect, heel mooie gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  22. waw! echt een prachtig hemd. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh waw, zo'n schoon hemd! Da's nog ver-van-mijn-bedshow, een 'echt' mannenhemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gewoon prachtig... ik ben ver achter met naaien en bloggen :)

    BeantwoordenVerwijderen