23 juni 2013

Charles' pants

Ondertussen hebben we de sew along van Compagnie M. al even achter de rug, maar met wat vertraging werd hier ook de Charles' pants uitgeprobeerd.


Compagnie M. postte week per week een heel uitgebreide handleiding.  Ik controleerde het patroon op de breedte (de kleine fijne oudste zoon draagt broeken voor een tailleomtrek 6 jaar en lengte 8 jaar) en pastte de lengte aan.  Uiteindelijk viel de broek ook zeker ruim genoeg uit in de breedte.



Ik wou er ook een neutralere versie van maken en nam er nog eens mijn petrolblauwe ribfluweel bij waarvan ik ooit 10 meter kocht in de strik in Ledeberg (even ter verduidelijking : de stofbreedte is 1m en ik kon toen absoluut niet goed inschatten hoeveel ik nodig had voor een paar broeken voor de jongens).    Een opvallende paspel vond ik al meer dan genoeg fantasie voor een jongen.  


Ik schoot pas echt in actie na week 3.   Uiteindelijk vond ik dit ook het moeilijkste deel van de ganse handleiding, maar gelukkig werd elke stap uitgebreid geïllustreerd met meerdere foto's, waardoor ik gewoon maar uitvoerde en alles wel duidelijk werd.
Tot de echtgenoot opmerkte dat dit toch echt geen broek was voor een jongen, vooral rekening houdende met de sanitaire stops.  Nog eens zo'n tweetal weken later (er kwamen enkele dingen tussen) viel dat tijdens een passessie allemaal nog wel mee. De oudste zoon zag het al meteen zitten om die voorste flap te openen wanneer hij naar het toilet zou moeten.  Drukknopen openen hoefde zelfs absoluut niet voor hem. 






25 opmerkingen:

  1. Schoon stofke! Mo tien meter begot... ;)
    Mooie versie van de broek, hij staat hier ook op het lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een vraagje: zou je je de foto's van je broekje in mijn flickr groep willen plaatsen? Ik heb er eentje voor de broekjes, maar ik zou ze graag ook allemaal in de algemene flickr groep willen krijgen... Die staat gewoon op de zijbalk van mijn blog Deze verdient er zeker een plekje! Bedankt! Marte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marte, sorry hoor, daar had ik niet echt op gelet, maar ik heb ze erbij gezet. Dikke merci voor het patroontje !

      Verwijderen
  3. toffe broek! ik had ook al even de wenkbrauwen gefronst bij het zien van de voorste flap, maar dat blijkt dus geen probleem :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige broek!!! Ik vind dat model zalig met die flap!!! En weeral zo tot in de puntjes schoon afgewerkt! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe broek, apart ook met die flap en tof afgewerkt met die paspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige broek, in een hele mooie kleur!
    Ik heb net gisteren dat patroon ook eens bekeken en had mijn twijfels over het model, maar nu ik dit hier weer zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toffe broek en in een heel mooi kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. schitterend, dat is heel mooie gedaan zo broek wil ik ook voor mijn zoon,
    ja staat op mijn lijstje
    mooie en de stof is perfect door voor
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je wist het al hé, ik val voor zo'n fappenbroeken! Ook voor een jongen ... Wel handig, als de broek versleten is gewoon een nieuwe (want shirt gaan toch net iets langer mee!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja ik wist het ! (zeker nu je zelf net nog eentje postte ... en samen met de opmerking van de echtgenoot ... dacht ik dan dat dat echt alleen maar voor vrouwen was ...) Superblij dus dat je er ook anders over denkt ;-)

      Verwijderen
  10. geweldig!! gepind voor mijn zoneboon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kleur toch, je hebt mazzel dat je destijds 10 meter hebt ingeslagen!

    BeantwoordenVerwijderen