26 juni 2013

Over juffen enzo ...

Juffen worden traditioneel op het einde van het schooljaar in de bloemetjes gezet ... hier geen boeket, maar bloemenprintjes ...  En of ze dat verdienen ?  Absoluut !

Traditioneel wordt er door gans de klas samengelegd voor een cadeautje voor de juffen.
Maar nog lang voor daar sprake van was, gaf de oudste begin juni al aan dat hij zelf iets wou maken voor zijn juf.  Iets waar ik hem zeker niet in wil afremmen ... iets niet te ingewikkeld ... een kussen misschien ?  Ik stelde voor om er een paspel aan toe te voegen.  Hij wou het wel zelf doen en twijfelde wat, maar we hadden tijd genoeg en wat extra uitdaging kan toch geen kwaad.  Alles ging vrij goed, maar die paspel ... dat vond hij inderdaad wel moeilijk.  Even kwamen er traantjes aan te pas, omdat na het aaneen stikken van de panden en het keren van de kussenhoes, de afwerking niet helemaal je dat was ... dus doorstikte ik nog eens extra, terwijl hij het voetpedaal indrukte en ik wat "bijstuurde" terwijl ik over hem heen hing.  De rest deed hij wel allemaal zelf.


Eenmaal afgewerkt moest er een label opkomen, dus stikte ik nog een "handmade-label" op een biaislintje wat hij dan weer bevestigde.  Zijn juf naait ook en de afwerking van zijn kussen is niet perfect ... maar ik denk dat ze wel gecharmeerd zal zijn als hij apetrots zal vertellen dat hij het zelf gemaakt heeft.


Ik voegde er  trouwens enkele foto's van zijn bedrijvigheden tussendoor aan toe als herinnering voor zijn juf.


De jongste, dat is een ander verhaal.  Dat hij ook een eigen presentje aan zijn juf wou geven, absoluut ! Dat zijn hoge pacha-gehalte (als baby noemden we hem vaak een echte pacha) de kop op stak, absoluut !  "Doe jij dat maar ..."  We bleven voor zijn juf in dezelfde stijl en gingen voor de 'tas met verzonken rits' uit Zo Geknipt!.   (Bij het volgen van de handleidingen kan je er gewoon niet omheen dat enorm veel tijd en energie in dat boek gestoken is !  Zo zalig om maken !  Alle lof voor beide dames !) 
En ook de jongste zoon was heel blij dat hij zijn eigen cadeautje voor zijn juf mocht afgeven !




38 opmerkingen:

  1. Knap gedaan, hoor! En hoedje af voor het intensieve werk van de oudste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier woont ook een kleine pacha... zucht.
    Wat een leuke juffencadeautjes, dat kussen, petje af voor je oudste!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat voor je oudste zoon! De inperfectie maakt het pas charmant! Ze zal er ongetwijfeld blij mee zijn!
    Groetjes Nancy (stikplezier)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heeft hij prachtig gedaan!! En jij ook, natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, knap werk van je zoon! En van jou natuurlijk ook :)
    Van welk stofje heb je die mooie tas gemaakt? Het is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht (beide stoffen eigenlijk) ze bij de Stoffenkamer nog voor er sprake was van een webshop ... maar Cozette heeft ze ook. Blijkbaar van 'Marie en Sparkie'.

      Verwijderen
  6. Heel mooi! Daar gaan twee juffen héél content zijn vrijdag. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knap gedaan van de grootste ;)
    en heel leuke tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toemme hé, waarom ben ik niet de juf van een van die twee....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie juffencadeaus. Knap van Niels, zo goed zelf gemaakt. Knap van de jongste om mama zo ver te krijgen die mooie tas te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zie hier op zoveel blogs prachtige dingen die ik als juf ook zo graag zou krijgen ... En als dat dan nog door de kinderen zelf gemaakt is ... geweldig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Respect voor de zoon van jou, het ziet er toch echt goed uit hoor! Nu denk ik ook aan hoeveel dingen in het begin ook niet vanzelf gingen ...
    En wat die tas betreft, als ik in het boek blader, wil ik er altijd aan beginnen, alleen denkt iets in mij dat het een omslachtig werk zal zijn. Blijkbaar niet! Hopelijk kan ik er binnenkort ook eens eentje tonen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begon er wel al heel mooi op tijd aan, maar ik vond dat dus heel goed meevallen !

      Verwijderen
  12. o maar dat is schattige,de juffen gaan daar zeker van genieten,
    top

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een teamwork :-)
    En wat een prachtige cadeaus zijn het geworden!
    Ik vind het ook een super leuk boek: Zo Geknipt!
    Gr. DivaDaan
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supergeslaagd! En wat leuk om je zoon achter de naaimachine te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig mooie kadootjes en wat ontzettend leuk dat hij dat allemaal zelf wilde doen. Top! @

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooie cadeautjes!
    en wat knap van de zoon, dat zal zeker enorm geapprecieerd worden door de juf!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend leuk dat je oudste het kussen zelf heeft gemaakt!! En mama, hoe kun je nu een paspel voorstellen?? Och germ, die traantjes....gelukkig heb je het goed opgelost en mag hij supertrots zijn op het resultaat. Het label is de kers op de taart!!
    Ben verliefd op de stof van de tas....ga maar eens googelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig hoor ! Je zoon mag apetrots zijn op zijn zelfgemaakte kussen ! Leuk hem zo vol overgave bezig te zien. De tas vind ik ook schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waw, zo tof dat hij dat doet! En dat de jongste een pacha is, is blijkbaar een trend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, knap van je zoon :-)
    Hier ook de tas gemaakt voor de juf het is een zalig boekje en goed geschreven, van mij mogen ze nog een boek uitbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schitterend. En ondanks de minder hoge temperaturen, gaan er straks toch 2 juffen 'gesmolten' zijn hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo lief van je zoon. Dat zal zijn juf zéker appreciëren!
    En die tas is ook al zo mooi! Twee blije juffen morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fantastische cadeautjes! Die juffen zullen superblij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. zo tof zeg dat die zijn eigen cadeautje wou maken! echt super! en dat de afwerking niet super is ziet niemand! Het is veel leuker te weten dat hij het zelf heeft gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schitterend! Die juf zal content zijn met het Niels-made kussen! Ook de tas is héél mooi! Wat een juffenverwennerij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een talent heeft die zoon van jou, knap....ECHT KNAP!
    En ook een mooi stofke ( ik denk dat ik dat ook heb liggen, maar dan in een andere kleurcombinaties en in flanel....en anders lijkt het er toch hard op!)
    :)

    BeantwoordenVerwijderen