9 juni 2013

Vaderdag

Voor vaderdag werd hier in het grootste geheim (zelfs het naai-afval werd apart bijgehouden) een hemd in elkaar gestoken.


Ik gebruikte het ultralichte Coton Tampopo blanc (Petit Pan) van hier.  Het werd hier en daar wat opgefleurd met paspel en ook al neigt de print heel erg naar een gevreesd bloemetje ... het kon hem wel bekoren.


Tijdens een eenzaam momentje op woensdagnamiddag toonde ik de zoon dit ideetje van Mamarina, waarna hij meteen aan de slag ging.  De tas werd opgevuld met wat cashewnoten, een nougatreep én een papieren vouwspelletje waarin hij allerlei opdrachtjes noteerde (10 keer de trap oplopen, touwtje springen, pompen, eens met hem voetballen, ...).  Hij was zo apetrots dat hij niet kon wachten om zijn extra pakje af te geven ... waardoor papa dit cadeautje al op zaterdagavond kreeg ...






35 opmerkingen:

  1. Oh, zo'n mannenhemd wil ik ook nog kunnen! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Papalief werd wel heerlijk verwend, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zeg, die papa zal wel gelukkig geweest zijn! Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi, hier werd er ook een poging ondernomen, helaas vergat ik knopen te kopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai!! Dat is echt een schoon kado! Die papa wordt daar nogal verwend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi hemd! tis alle moeite en tijd waard geweest denk ik. en dat van de zoon is ook een leuk idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi, mooi, mooi! En hoera voor het bloemetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn strikt genomen puntjes en streepjes bij elkaar ;-)

      Verwijderen
  8. Super! ik wil wedden dat hij de bloemetjes erbij voor lief nam!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! En knap dat je die werkzaamheden geheim hebt kunnen houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hemd. Lief van de zoon en super dat hij niet kon wachten tot zondagochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig hemd! daar zou die van ons ook niet vies van zijn! En wat een leuk idee, dat pakje van de zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waauw zeg, een mánnenhemd! Geweldig. En dat zonenpekje ziet er ook knap uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is echt een ontzettend prachtig hemd! Dat zou ik ook wel willen kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heel mooi hemd en een leuk cadeau van de zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt knap, dat hemd ! En wat een leuk pakje van de zoon ! Lucky dad !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat knap dat hemd. Dat zou hier ook geweldig in de smaak vallen. Heb jij een goed patroon? Zo tegen de volgende vaderdag? ;.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is het "Jacob"-hemd van Burda, online gekocht.

      Verwijderen
  17. Die EHBO zak hihi geweldig. Moet ik onthouden. Ik heb ooit een EHBO doos gemaakt voor de meter en peter te vragen voor ons Dieuwke (3j geleden)
    Welk patroon gebruik jij voor dit mannenhemd? En is het een gecentreerd model?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is het "Jacob"-hemd van Burda, maar tijdens een workshop bij spiegelstiksels werd het hier en daar wat aangepast en onder andere ook gecentreerd.

      Verwijderen
  18. Wat een mooi hemd weer, het ziet er zo "echt" uit! En een geweldig EHBO cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo een hemd daar droom ik soms ook van, ik ben alleen niet zo moedig als jou :)
    Je doet het wel heel erg kriebelen nu, prachtig!
    Heel lief pakje van de zoon, en bij ons zat er ook nougat in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, wat mooi! Ik schrok wel even: ik dacht dat vaderdag pas volgende week was. Gelukkig blijkt dat in Nederland ook zo te zijn. Een hemd staat op mijn lijstje, maar ik moet de moed nog wel even verzamelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. die zal zeker een topvaderdag hebben gehad :)
    leuk ideetje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nu al twee prachthemden in de kast van vader! Mocht ik dit ook eens willen proberen zal ik ook wel hulp moeten inroepen voor het versmallen van een burda-patroon want de ervaring leert dat zelfs de kleinste maat van Burda nog breed uitvalt voor de MDH!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wij hebben onze papa ook verrast met knutselmaakseltjes!! Vergeten foto's te nemen!

    BeantwoordenVerwijderen