28 juli 2013

Zijn hoedje

Ook voor de eigen echtgenoot werd nog daags voor vertrek een hoedje afgewerkt.  


Echt last minute.  Ik verklaar mij nader, ik had geen tijd meer over om de hoed helemaal indroog te laten worden vooraleer ik de rand verstevigde met appret.  Fout dus, want dat levert witte vlekken op.  Ik had ook geen tijd meer om het lint aan de rand er netjes met de hand steekje voor steekje aan te naaien, dus moest alles snel onder mijn stikmachine passeren, wat dan weer valse plooitjes opleverde.


En nu eerlijk ... erg was dat eigenlijk niet.  Dit moest een puur functioneel hoedje worden.  Voor de rest van het jaar zal mijn eerder petgezinde echtgenoot dit hoedje waarschijnlijk niet veel meer dragen.  Het ding heeft zijn diensten echter goed bewezen en dat was het belangrijkste.  En tegen volgend jaar wordt dat zeker allemaal aangepast ... of maken we gewoon een nieuwtje.




5 opmerkingen: