16 augustus 2013

Cadeautjes die nog even in de kast mogen

Misschien herinnert er zich nog iemand vaag wat zij toen vertelde.  Die gezellige namiddag waarbij vooral werd bijgekletst is hier nog lang niet vergeten, maar deden we nu over bij hilde@home (what's in a name).  Net zoals Hilde vorig jaar, wou ik ook graag een typisch JoChapeau cadeautje meenemen.  En wat is nu typisch voor JoChapeau ?


Voor de zonen besliste ik het snelst dat ik hen een pilotenmuts wou haken.  Ik herinnerde mij dat Hilde nog naar het patroon vroeg. Vorige winter haakte ik zo'n muts voor elke jongen in de klas van de oudste zoon en die waren daar toen precies allemaal heel content mee ... dus deze jongens ook ?  Ik twijfelde, want wie geeft nu een muts in de zomer ?  Maar mijn jongens lieten me weten dat ze dat heel leuk zouden vinden als ze dat zouden krijgen ... al kunnen we dat absoluut niet tot de categorie 'neutrale adviezen' rekenen !
En als de jongens elk iets krijgen, dan mag de kleine schat Jutta natuurlijk toch ook iets.  Dus haakte ik volgens dezelfde wijze (maar iets kleiner natuurlijk) een appelmutsje, volledig in de lijn van de blog van de mama.


En toen ... gastvrouw en gastheer ... de moeilijkste beslissing.  Naaien en knutselen kan Hilde zelf als de beste.  Haar workshops zijn dan ook een enorm succes.  Bij nazicht van haar pinterest-bord zag ik echter ook gehaakte mutsen voor volwassenen, dus ging ik ook aan de slag voor haar.  Ik paste het patroontje wel wat aan, ik had eerst een te kleine haakpen vast voor een mooi resultaat en uiteindelijk haakte ik ook meer rijen dan voorgeschreven.  Maar last minute kwam alles nog goed.
Voor de gastheer maakte ik een uitzondering, maar ook hij kreeg een huisgemaakt cadeautje toegestoken.


En ja hoor, opnieuw voor herhaling vatbaar !  Absoluut !





23 opmerkingen:

  1. Ik wist dat jullie een der dezen bijeen gingen komen. Ziet er inderdaad gezellig uit! Je haakwerk is fantastisch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh die appelmuts! *smelt*
    haken behoort spijtig genoeg niet tot mijn handige vaardigheden...
    ik zal eens lief naar ons mama moeten kijken denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie cadeautjes!! Goed gekozen.
    En zo'n appelmutsje zou ons Zoë ook wel willen.
    Volgende hobby: Haken??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was inderdaad een heerlijke dag gisteren!!! Wij genoten ook met volle teugen! En nog super bedankt voor al die cadeautjes! Die zijn gewoon perfect ... de appelmuts, de pilotenmuts en de muts voor mij, allemaal dingen van mijne pinterest die ik zo mooi vond dat ik ze pinde, maar waar ik helaas geen verstand van heb om ze zelf te maken! En die advocaat voor jurgen, gewoon nen voltreffer! Dus zeker en vast voor herhaling vatbaar!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik het hier herlees is het precies alsof de cadeautjes voor herhaling vatbaar zijn ;-) Dat bedoel ik niet hoor (alhoewel ;-) ) Neenee, ik bedoel dat die gezellige dag voor herhaling vatbaar is ;-). En we hebben daarnet trouwens op een warme zomerdag mutsenfotosessie gehouden :-) En Jurgen trok de foto's :-)))

      Verwijderen
    2. :-) Zo hadden we dat niet begrepen hoor !

      Verwijderen
  5. Heerlijk toch, hoe content mensen kunnen zijn met een home-made cadeautje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb altijd gezegd dat ik breien en haken uitstel tot ik zelf oma ben, maar jij doet me keer op keer twijfelen. Misschien moet ik deze winter ook maar eens aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een supermooie cadeautjes! :-) Vooral die pilotenmuts... wauw!
    Ik begin hier ook al te twijfelen of ik niet beter eens zou leren haken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Neeeee... ik weet nu al niet wanneer alles te doen en nu wil ik precies ook leren haken ;)
    Schoon gedaan, heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooooh super!!!!
    Ik moet ook heel dringend leren haken...ik heb alvast koppekes genoeg in huis die zo'n schone muts zouden appreciëren ...
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie mutsen!!! En de omslagdoek heeft ook al zijn dienst bewezen, zie ik. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker hoor ! (en niet alleen gisterenavond !)

      Verwijderen
  11. Zo tof alweer!! Ik ben hier ook nog altijd in de wolken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik sta versteld! Hoe jij het ene mutjse achter het andere uit je mouw 'schudt'! Chapeau, echt waar! Hé, die woordspeling komt hier goed van pas hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De gezelligheid spat er van af. Wat een geweldige cadeau's en wat een leuke foto's. We zouden dat ook eens moeten organiseren, ha ha. Ik weet nog wel een paar leuke ' aanschuivers'. Geniet nog even na. En mooi die foto met de omslagdoek! Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die pilotenmuts vind ik super en mijn zoontje natuurlijk ook! Met dit cadeau kon je niet missen, een dikke pluim!
    Dit was alvast een dag om niet meer te vergeten, gezellig dat kampvuur!
    En je omslagdoek kwam van pas, mooi!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och, die pilotenmuts... wat moet ik doen om zo'n muts op mijn zoon z'n hoofd te krijgen?? *en nee, ik ga niet leren haken ;)*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wil je dat ik er één voor je haak ? Misschien even mailen dan ;-)

      Verwijderen
    2. Oh, dat zou super zijn! Ik stuur je een pb op facebook!

      Verwijderen
  16. hallo Jo
    dat is een muts dat ik zoek....?
    wij gaan nu voor de twee keer op vakantie gaan naar turkey met de vlieger en mijn Zoon STIG is toen 4 dagen opgenomen in het ziekenhuis met een zware last van de airco nu zoek ik een muts hij zal vertrekken met een muts ik ga weer niet in een ziekenhuis op vakantie, ha, ha zeker een muts, en je muts is bangelijke zou jij voor mijn zoon zo muts willen maken het is maar een vraag het moet niet..
    maar zou je het doen tegen beta.
    sandra.van.den.broeck@telenet.be ze zijn top je mutsen

    BeantwoordenVerwijderen