4 augustus 2013

Onze kleine nichtjes

Ons nichtje Minke kwam enkele daagjes logeren.  Toen zij deze broek liet zien, wist ik dat ik ooit ook zo'n broek voor de kleine Minke zou maken.  Met een mama die balletjuf is, wordt het dansen haar met de paplepel meegegeven en in deze broek heeft de kleine meid alle nodige bewegingsvrijheid.  En omdat ik naast het tricootje van de broek, ook een ander tricootje met vliegers meenam uit Freiburg dat ook perfect past bij dit kustkind, maakte ik het kleinste maatje van de Seesaw uit de Ottobre 3/2012.  Foto's nemen van zo'n kleine meid was veel moeilijker dan de outfit in elkaar steken.



Ons andere lieve kleine nichtje Lene kon wel een nieuw zonnehoedje gebruiken.  Deze flinke kleine meid heeft nog wat extra zorg nodig van de mama en de papa en kan daarom niet zomaar even enkele daagjes komen logeren, maar ons eigen mieke heeft ook een mini-hoofdje en wou wel graag eens poseren ...


De mama vond het moeilijk kiezen tussen het olifantenstofje en de lichtblauwe polkadotjes, maar met zo'n omkeerbaar zonnehoedje is zo'n dilemma snel opgelost.




18 opmerkingen:

  1. Oh die broek.....daar zou mijn jongste toertje ook geweldig leuk mee staan!
    Voilà se....ge hebt weer iemand geinspireerd!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super broek, wat een leuk setje. Dit ideetje zet ik op m'n verlanglijstje.
    leuk leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och gij zijt gewoon een supertante!
    Enne... Mieke mag er wezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jou nichtjes zijn met hun poepje in de boter gevallen, zo zegt een spreekwoord... weer zo mooi en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tante Jo, die maakt het zo! Fijne naaisels, dito wichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig pakje voor de kleine meid, die er echt beeldig mee staat. Ook het hoedje is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw nichtjes hebben geluk! Heel mooi!
    Mooie namen hebben de nichtjes. Minke hoorde ik nog nooit eerder....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat leuk die broek!
    Welk patroontje gebruikte je voor dat zonnehoedje? Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ging uit van de 'Reversible Bucket Hat' van Oliver + S, maar verkleinde het kleinste maatje voor een hoofdje van 42 cm, verhoogde het hoedje ook wat en versmalde de rand.

      Verwijderen
  9. die nichtjes worden nogal verwend! Zo'n schone kleerkastvulling alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo schattig ales in dit bericht: Mieke natuurlijk, maar ook die broek en dan dat hoedje! Geweldig weer. @

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent een echte all-rounder, van broek tot hoed... en weer zo knap uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo'n mooie foto's!!! Dat broekje is echt zo'n leuk babybroekje hé! Ik heb er bij Jutta ook eventjes aan gedacht het te maken, maar het is er niet van gekomen ... Nu heb ik wel spijt als ik dat zo zie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een knappe meid, dat nichtje van jou! Ik kan geloven dat het een plezier is om daarvoor te naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen