13 augustus 2013

Sporty Pim

Dat hier vroeg of laat ook eens die prachtige speelshort van Zonen 09 zou verschijnen, dat stond al lang vast.  Van in den beginne was ik fan van de versie met zakjes en oorspronkelijk wou ik ook wel een kleurrijke versie in tricot maken.  Tot ik bedacht dat hier een sportshortje nog handiger zou zijn ... voor de atletiek, of de volleybal, of het turnen, of tennissen misschien ... keuze te over.  En toen wou ik echt een heel klassieke versie.  Enkel de paspel geeft die extra touch.

 

Aangezien beide zonen op kamp waren toen ik knipte en stikte, werd de maat een gok.  De beentjes fladderen een beetje maar neem het van mij aan, geen enkel patroon is bestand tegen de spillebeentjes van de zoon.  Bewijs dat de oudste zoon heel tevreden is met zijn nieuwe sportshortje : hij trok het zonder mijn medeweten meteen aan op zijn eerste dag sportkamp gisteren.  En toen oefende hij nog eens zijn rondat.



Ook al ben ik geen turnjuf, ik zou het wel mooi vinden om een rijtje kinderen in een verplicht Pim-turnbroekje te mogen aanschouwen in de turnles ... want jongen of meisje, Pim past gewoon perfect voor beiden.





19 opmerkingen:

  1. Zeer mooi! En ik was van plan om voor de kinderen een pim te maken voor de verplichte blauwe turnshort ;-)
    Deze versie is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n kort shortje voor jongens vind ik ook heel mooi (daarom draagt Matteo nog steeds een donkerblauw shortje maatje 92 en het gaat hem nog perfect en zelfs nog niet versleten) Dit zou wel eens de opvolger kunnen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Dat is idd een idee voor de turnlessen op school!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, dat zou nu wel eens tof zijn ,het Pim-turn-uniform! Ik zou direct ook aan de slag gaan ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schone ode zeg. Merciekes! En ik ben blij met zo'n "klassieke" versie, ik vind die eigenlijk megahip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Turnjuf zijnde zie ik het niet zitten dit vr al mijn lln te maken... :-) ook al is jouw versie geweldig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Turnjuf zijnde zie ik het niet zitten dit vr al mijn lln te maken... :-) ook al is jouw versie geweldig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Turnjuffen zijn er om dit te aanschouwen he ;-)

      Verwijderen
  8. Heel schoon. Ik heb de Pim hier ook net gemaakt. En had er nog niet aan gedacht dat dat een optie zou zijn voor een toekomstige turnshort. Goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben akkoord met Pim als verplichte sportbroek. Op voorwaarde dat de kleine turners zélf een kleurtje mogen kiezen ;-) Schone versie, die van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg mooi! En die tweede rondat was precies een succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fan van de stoffenkeuze en paspel, echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi, zo'n klassieke versie! En ik vind dat wel mooi, dat dat nog een beetje fladdert aan de beentjes :-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen