1 september 2013

Ze heet Minke

Een naam die werd gekozen door het puzzelen met letters, maar die de ouders in kwestie wel al eens gehoord hadden. Minke klonk goed en Minke zou het worden. Eenmaal geboren werden de ouders bevestigd in hun keuze, want Minke had duidelijk een link met de onderwaterwereld. En laat het nu een toeval wezen dat de ouders ook wel een link hebben met deze mooie onderwaterwereld. Getuige hiervan is de totemnaam van papa en mama : "enthousiaste griend" en "montere spitssnuitdolfijn". 
Een couponrestje bij stoffen Van Leuven kreeg dan ook meteen een bestemming in mijn hoofd. De zoektocht naar een op het lijf gemaakt patroontje voor Minke vond ik bij Riet. Gelukkig kon ik nog steeds bij haar terecht voor één van de succespatroontjes van Van Katoen



Het is ondertussen al meer dan een maand geleden dat ze 1 werd, maar het gevraagde cadeautje hoefde ik toen alleen uit de voorraad te vissen. Met een peter in huis, mocht ze nog wel een extraatje. Samen met de mama zochten we een passende turkooisblauwe gabardine uit. Daarna begon de zoektocht bij Mertens Mercerie naar passende biais en knopen. Uiteindelijk zorgde groen voor de perfecte match. Hetzelfde blauw was niet voorhanden en bruintinten waren ook niet je dat. Bij Mertens Mercerie raadden ze me aan om het biais met een siersteek te doorstikken. Ik probeerde verschillende siersteken uit op mijn machine en koos uiteindelijk voor het visgraatje. En echt waar, ik ben hen zo dankbaar ! 





24 opmerkingen:

  1. O zo schoon! Wat een geslaagde combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, zo'n schattig kleedje en zo mooi afgewerkt ! Dat siersteekje is echt super !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En het blijft een super patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nu eens een stofke dat ik nooit zou kopen, maar zie hoe iets moois je ervan gemaakt hebt! En dat doorstikdetail is helemaal prachtig! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie jurk en mooi verhaal erachter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En leuk die persoonlijke onderwatertoets die je aan het kleedje gaf! Dat doorstikken van die biais is er ook eentje om te onthouden ;-) Pas maar op hoor, want wie weet pleeg ik binnenkort weer plagiaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wondermooi & snoezig! Heel mooi afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En zo hebben we ook weer bijgeleerd, die siersteek is hier inderdaad heel passend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh zo'n mooi stofke.
    En het modelletje blijft een klassieker.
    Heb het ten tijde van Van Katoen aangekocht! (maar nog niet gebruikt)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad, dat blauwe sierstiksels trekt alles bij elkaar... Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! Die visgraad maakt er echt een geheel van.

    BeantwoordenVerwijderen