9 oktober 2013

Over sokken enzo

Enkele weken geleden kwam een waar breigenie even op bezoek.  Eerder mocht ik haar al bewonderen toen ze sokken aan het breien was voor haar kleinzoon.  Sokken zonder hielen !  Een eureka-gevoel overviel mij hierbij.  Ik herinner mij nog heel goed dat mijn grootmoeder sokken breide.  Toen interesseerden ze mij absoluut niet.  Maar mijn grootmoeder is niet meer en zoveel jaren later zou ik maar al te graag warme wollen zelfgebreide sokken hebben.  Dus we kletsten wat bij bij een kopje thee voor we tot de essentie van haar bezoek kwamen.



Want er werden hoedjes gepast, kleurtjes overwogen en uitgekozen.


Vandaag kwam ze haar hoedje afhalen en had ze enkele breiboeken bij.  Sokkenwol werd ondertussen ook al besteld.  Maar het breien zelf wordt nog even uitgesteld ... tot na nieuwjaar ofzo ?






15 opmerkingen:

  1. Mooi hoedje! Sokken breien daar waag ik mij niet aan, ik ben al blij al rechts en averecht lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou toch bij de hoeden blijven en de sokken uitbesteden, deze hoed is ook alweer zo geweldig. @

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nochtans @nneke, als ik jouw voorbeeld zou volgen, dan heb ik nog heel veel te leren !

      Verwijderen
  3. Ook :-) een erg leuk hoedje!
    Dochter was verbaasd dat haar hoedje al klaar was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer zo een mooi hoedje. Het doet me denken aan een foto van mijn moeder met zo een hoedje van in de charleston tijd.
    groetjes,
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat hoedje is echt olalaa...Enne ik wil ook wel een paar warme wolsokken. Als jij het kan, kom ik bij jou in de leer ;.)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sjiek hoedje! Wollen sokken, heerlijk, als ze maar niet kriebelen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag er vroeger ook de kunst niet in, nu wel :)
    Fijn dat jonge mensen het terug willen leren. Prachtig je hoedje, ik moet denken aan een foto van koningin Astrid met een vergelijkbaar hoedje, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap hoedje! Sokken zijn zowat de enige kledingstukken die hier nog gekocht worden, maar wie weet ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sokken breien is zeer tijdrovend maar ik draag mijn ene paar zoooo graag, het is het beste paar sokken dat ik heb ;) Mooi hoedje alweer!

    BeantwoordenVerwijderen