13 oktober 2013

Welkom kleine Bas

Hier werd hij al even aangekondigd, maar nu is het echt zo ver ! We hebben er een kersvers neefje bij !  Nog lang voor zijn verwachte geboortedatum dichterbij kwam, polste ik eens bij de mama of er een JoChapeau cadeautje op het verlanglijstje stond.  En ja hoor, er werd verwezen naar een tricootje uit mijn voorraad dat ze eerder wel al eens aanduidde als haar favorietje.  En een slaapzakje of wikkeldeken ... dat vond ze wel leuk.  Het tricootje vond ik meer geschikt voor een slaapzak.  En in combinatie met een langharige zachte fleece, haalde ik het maximale uit de beschikbare meter.


Eenmaal afgewerkt, leek het echter wel een slaapzak voor een reus ... zelfs ons Mieke die groter is dan de kleine Bas reikt niet met haar voetjes tot onderaan de rits ... Maar baby's groeien toch zo snel ... dus ooit komt dat wel goed.


Bij bambiblauw ging ik op zoek naar een stofje - ook in blauwtinten dan maar - voor een wikkeldeken.  Het werd een blauw geblokt katoentje in combinatie met dezelfde langharige witte fleece.  Ik hoorde namelijk dat Minke al zowat uit haar wikkeldeken gegroeid was toen de winter zijn intrede deed. Dus deze keer moest het wikkeldeken echt wel groter.  Het vlinderdeken uit SVDHZ leek hier ideaal voor.


En zo heeft die kleine Bas toch nog een extraatje waar hij wel al meteen van kan genieten.




26 opmerkingen:

  1. Ooh, babycadeaus! Hier ligt ook nog een stapeltje geboortekaartjes te wachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie cadeautjes voor Bas. Hij zal er van kunnen genieten. Tof !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nice! Vooral dat vlinderdeken is echt supermooi, ik kende dat stofje nog niet in de blauwe versie. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, zo zacht, zo warm.... ik verlang hier zowaar al naar mijn bed bij het lezen van je berichtje : )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom Basje!!!
    Wauw, mooie cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke cadeautjes in prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige cadeautjes in mooie stoffen. En wat een geweldige pop staat daar op de foto. Is die nog van Jo van toen zij heel klein was? @

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh die cookiemonster... zo een spijt dat ik toen nog niet naaide en nu niet meer te vinden :(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel mooi! dat boeleke zal zalig dromen in die heerlijk zachte stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bas kan er al onmiddellijk stijlvol op uit in zijn geblokte wikkeldeken! Veel werk zeker, zo'n slaapzak met rits? Zelf het patroon getekend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, maar met de handleiding van Kiind lukt dat prima hoor !
      http://www.kiind.nl/articles/105/

      Verwijderen
  11. Schitterende cadeautjes ! Wat zal Bas lekker zacht kunnen slapen !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie cadeautjes. Vooral het stofje van de slaapzak valt erg in mijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk geboortecadeau! Bas heeft het getroffen met tante Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bas zal lekker warm liggen met zo'n leuk cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi! Zot van de slaapzak. Waar haalde jij de stof? Zo mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die tricot ligt echt al jaren te verstoffen in mijn kast ... en heette toen koekiemonster, maar ben ze eigenlijk nooit meer tegengekomen.

      Verwijderen
  16. Wat een heerlijke stofjes! Om maar te zwijgen van het hoge knuffelgehalte als is je cadeaus zie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hele toffe stofjes gebruikt, voor hele mooie kadootjes! En hé, ik heb net dezelfde babypop :-)

    BeantwoordenVerwijderen