3 november 2013

Ga jij ook op vossenjacht ?


Ik ging op vossenjacht.  Niet echt natuurlijk, maar daar kwam het zowat op neer.  De jacht leverde een prachtige warme zachte vossensjaal op van Nina Fuehrer.
Maar ik zou JoChapeau niet zijn, als ik daar niet meteen een passend hoedje bij zou willen.



Ik koos een kwalitatieve zachte roestkleurige haarvilt uit en trok het op in de hoedenles op een mal die ik eens wou uitproberen.  De vorm intrigeerde me.


Op het www ging ik op zoek naar afbeeldingen van vosjes en tekende uiteindelijk zelf een vosje op basis van verschillende afbeeldingen.  Er werden nog wat andere restjes vilt bijeen gezocht en een vosjesbroche werd geboren.


Maar als ik mezelf iets cadeau doe, dan mag u daar ook wel even van meegenieten, niet ?  Er wordt hier de komende dagen een nieuwe vossenbroche gemaakt, zo eentje zoals op het hoedje.


Wat moet je doen als je ook graag zo'n vossenbroche wil ?
Laat een reactie na hieronder of op facebook en hou 16 november 2013 vrij in je agenda, want dan gaat de 3de editie door van de gezellige Bosmarkt vol handgemaakt moois in de herberg van het Prullenbos.
Op 15 november maak ik de winnaar bekend en die kan dan de vossenbroche komen ophalen op de Bosmarkt !



25 opmerkingen:

  1. awel ja! Hoewel ik dan nog werk zal moeten maken van zo'n sjaal om van zo'n schoon hoedje maar te zwijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo mooi! Hier ook grote vossenfannen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie broche! Ik ben mijn dochtertje een vossentrui aan het naaien en wil wel zo'n broche om assortigewijs op mijn jas te spelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt ? Zo'n vosje winnen ? graag !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai gij staat goed met deze kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, mijn zus heeft vrijdag première van 'De vos Reynaert' en zij is Hermelien. Jammer genoeg moet ik op 16/11 daar ook de grime verzorgen, anders deed 'k zeker mee. Maar misschien mag ik nu gewoon jouw ideetje stelen en haar zelf een mooie broche maken? Mooi gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, prachtig Jo! Echt een heel geslaagde ensemble! Onder de indruk!
    Trouwens Flor is zo überschattig in zijn Jo Chapeau'tje. Ik post binnenkort eens een foto op fb.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi hoedje! Het staat je ook echt beeldig! Die kleuren <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jo, zo mooi weer! echt super gecombineerd
    nog eens bedankt voor de leuke babbel..;kan al niet wachten om hier ook te lopen blinken met mijn mooi exemplaar. :-)
    gr
    k

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super combinatie, zo grappig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wel, ik vind uw hoedje mooier dan de sjaal. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ging het ook net zeggen, de hoed is nog mooier dan de sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De max, en wat sta jij daar mee! In vind het toch nog iets extra om er een gezicht bij te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé cool! Wij gingen vroeger vaak spelen in de prullenbos en nu zijn de zoons er met de jeugdbeweging kind aan huis! En ik wist niets van die Bosmarkt, shame on me! :-) Ik kom die dag zeker een kijkje nemen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. supermooi! ik wil alvast meedoen voor de broche!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw,de kleur,het vosjes ! Prachtig gewoon !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ah maar dit is echt ne veel betere foto!!!! hier herken ik u dus wel in !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen