22 november 2013

Het breivervolg

Hier nog een sjaal in de maak, ondertussen volledig afgewerkt, in warme zachte petroleumblauwe merinowol.



Ik wisselde ongelijkmatig de mooie zigzagsteek af met een gewone boordsteek 1/1. Om de overgang  tussen de verschillende steken aan de zijrandjes mooi recht te laten doorlopen, werd er rondomrond nog een smal boordje gehaakt.


Er werd een gegadigde gevonden waarvan ik weet dat de sjaal met de nodige zorg zal gedragen worden.  En nadat ik dit zag op pinterest, smeekte ik vorige week bij mijn moeder of ik haar Dymo lettertang (ik wist echt niet dat dat ding zo heette) mocht hebben.





24 opmerkingen:

  1. Mooi! En die zigzagsteek kende ik nog niet. Dank voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Ik vind hem prachtig. Die zigzagsteek is erg mooi, ook heel bruikbaar voor 'interieurdingen' denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heerlijke sjaal met die bijzondere stekencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige steek! Hoewel ik meestal de gewone simpele recht-averecht nog de mooiste vind voor grotere oppervlakken, vind ik zo'n specialere steken wél echt perfect kunnen voor sjaals.
    (oh, en dat boek dat je aandacht trok: toen de uitgever het de eerste keer had over een 'hoek over hoedjes', vroeg ik hem direct of jij de schrijfster ervan was, blijkbaar niet, maar anderzijds: het is géén DIY-hoedjes-boek ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat verwacht ik niet direct hoor ;-) Maar het lijkt me wel een superleuk boek om lezen (de kans is groot dat we op dezelfde golflengte zitten ...)

      Verwijderen
  5. Mooie sjaal! Die zigzagsteek is echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw!! Sjieke sjaal ! En inderdaad een superleuke verpakking. Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een originele sjaal met die steken, en een prachtige kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, schoon gedaan en mooi ingepakt! Een super tof cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met zulke mooi afgewerkte zijkanten wordt het écht professioneel. Mooie kleur ook, de warmte straalt er van af. @

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De mooiste kleur en de mooiste sjaalsteek! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waauw, zo mooi zeg, wat een prachtkleur en -steek!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij deze ga ik ook bij mijn mama om een dymo.... leuk idee en wat een prachtige sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, echt supermooi! Voor een brei-leek als ik wacht alsnog op de nederlandstalige uitleg :-) prachtig kado!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg mooi die steek, al op de uitleg ervan ook ergens in het nl te vinden op t web.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mira, met de uitleg enkel op papier lukte het me eerst ook niet helemaal, maar ik heb eens "Rick Rack Rib" in youtube ingetikt en dat is allemaal wel heel makkelijk te volgen dan hoor ;-)

      Verwijderen
  15. heel mooie steek. maar denk wel even moeilijk om te leren.met dank.

    BeantwoordenVerwijderen