27 december 2013

Kerstfeest deel 1

Kerst wordt hier meestal twee keer gevierd om de eenvoudige reden dat we niet overal tegelijkertijd kunnen zijn.  We wonen immers niet naast de deur van de medekerstvierende familieleden.  Deel 1 van het kerstfeest hebben we al achter de rug en dus kan hier wel het één en ander gedeeld worden.
Al weken op voorhand werd sporadisch tijd vrijgemaakt voor de eigen jongens.  Beiden kregen iets wat hen op het lijf gemaakt werd, het lijf van een dekentjesmeneer en dat van een kamerjasmeneer.
Voor het deken lichtte ik al een een tipje van de sluier.  Ik baseerde mij op het dekentje van Cozette* omdat de jongste over het algemeen niets moet weten van paspeltoevoegingen.  En aangezien ik gebruik wou maken van de volledige stofbreedte van mijn neushoorn kokka stofje, leek het mij handiger een omslag te maken met de teddykatoen. 
(beide stofjes haalde ik trouwens bij Stoffen Van Leuven)


Voor de kamerjas werd het patroon van de kaptrui van SVDHZ erbij gehaald.  Het werd vooral heel veel verlengd, wat verbreed, middendoor geknipt vooraan en een brede band rondomrond gestikt.  De oudste zoon was zo blij met zijn kamerjas waar hij zich volledig in kon verstoppen dat het gewoon niet meer van zijn lijf ging voor de rest van de avond.
(Voor de kamerjas werd fleece gebruikt van bij Ikea)




Hierboven ziet u het al een beetje, ons kleinste neefje kreeg een rakketknuffel (waarbij nog een restje gebruikt werd van zijn mama's jeansbroek!), gevuld met belletjes én een hele leuke flock van haar Sarah, de mama vond de flock superleuk !


En toen kwam ons nichtje nog aan de beurt.  Op haar verlanglijstje stond een zwarte fleece colsjaal.  Geen verdere specifieke wensen.  Nochtans vond ik dat ze toch nog wat extra's mocht en deed er nog een rimpelrokje à la Mina Dotter bij.  Om één of andere reden hebben we (zowel de mama als ikzelf) geen "aan"-foto, maar ook zij bleef een ganse avond met dit rokje als onderrokje (dat een beetje kwam piepen) onder haar feestkleedje rondlopen.


Met zoveel blije kinderen kijken we al uit naar dat tweede deel van het kerstfeest !



17 opmerkingen:

  1. Waw Jo, wat een productie! En ik kan precies niet kiezen wat ik het mooist vindt, knap hoor!
    (Super dat ze de flock mooi vindt ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, dat feest kan daar niet meer stuk! Nu kan zoon zich heerlijk onder zijn eigen deken nestelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, super, die zullen wel blij zijn, iets uniek,
    fijne Feestdagen, in in 2014, veel blogplezier, en naai, en haak & brei plezier
    groeten Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi, echt waar... gewoon alles :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cadeautjestijd is wel heerlijk voor die koters met zoveel moois en zachts!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo leuk die maak-cadeau's! hard gewerkt :)
    ze zijn heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De jeanspet had ik deze zomer gemist, supertof!
    Gezellig, zoveel blije gezichten. Ze zullen er zeker van genieten in deze dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, Jo Chapeau, wat een leuke kerst daar!
    Zo'n mooie dingen weeral!

    Een schitterende start voor 2014 !

    Nienke (www.nienkado.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. superleuk! amai die kamerjas is supergoed gelukt!!
    heel mooi en ben al benieuwd naar de rest van je geschenkje.
    ik heb het mijne eindelijk gekregen, nu nog wachten op winterweer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, zoveel zelfgemaakte cadeautjes ... Ik wil dat elk jaar ook, maar ik kom er nooit toe ...
    fijn eindejaar en een creatief 2014 !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een meer dan geweldige cadeaus. De zelfgemaakte blijven toch echt het allerleukst vooral als ze zó mooi zijn. @

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die raket! Geweldig! Leuk je blog ontdekt te hebben!
    Liefs, Sofie
    http://dewereldvansofiew.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen