30 december 2013

Kerstfeest deel 2

Na deel 1 volgt logischerwijs deel 2.  In deel 2 hadden twee petekindjes nog een extraatje te goed.
Ik had de eer om voor de allereerste keer een jasje te naaien voor de kleine Minke : het kleinste maatje van het zalige manteltje Jackie !  Een 'fluitje van een cent' met de supergedetailleerde werkbeschrijving die meegeleverd werd door IeneMiene.
Persoonlijk vond ik deze paspelversie van IeneMiene een leuke uitvoering en aapte dus mooi na.



Inwendig begon ik al wat te juichen toen ik het manteltje eindelijk helemaal netjes aan elkaar gekregen had en het enkel nog moest keren ... tot ik merkte dat de paspel tussen de voorpanden niet ideaal bevestigd werd.  Alles weer lostornen en rondomrond paspel bevestigen had dit 'goedkopere' stofje waarschijnlijk meer kwaad gedaan dan goed.  Uiteindelijk heb ik de paspeleindjes dan maar netje met de hand nog wat extra bevestigd zodat het niet te veel zou uitrafelen.


En daarom koos ik dus voor die 'witte' paspel.  Ik vond de groene bolletjes erin zo mooi bij de groene stof passen ...

En toen kwam ons neefje nog aan de beurt.  Hij wou heel graag een nieuwe turnzak, volledig in de zelf uitgekozen stof.  Ik gebruikte de afmetingen van Hilde@Home, flockte zijn naam er nog op en zo kon ook hij nog een extra handgemaakt cadeautje onder de kerstboom vinden.






31 opmerkingen:

  1. Je Jackie is echt heel mooi , en die paspel blijft wel op zijn plaats zitten en geen haan die ernaar kraait!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig jasje! Die stof en paspel zijn helemaal mijn ding! Nu maar hopen dat kleine Minke niet te snel groeit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! En zo'n leuk detail, die kleine bolletjes in de paspel. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig jasje! ik moet dringend een proefkonijn zoeken om het patroon ook eens uit te proberen...
    prettig eindejaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een hele mooie versie!! Wat zal nichtje mooi zijn!
    En ook de turnzak is heel leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig jasje. Ik hou wel van die kleine details zoals de paspel met blauwe bolletjes. En Arthur zal vast ook heel blij zijn met zijn mooie zakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooooiii!!! Zalige stofkleur! En die 'foute' paspel, daar kraait geen haan naar jong :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jackies, ze blijven zalig! Ik hoop stiekem op 'ooit-ook-eens' zo'n verzoekje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie jas, je moet dat niet zeggen van die paspel ;) geen kat die dat ziet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn mooie kerstfeesten daar bij jullie! Prachtig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oooh, wat mooi! Die kleuren zijn prachtig, ook je mooie paspel, en dat die loskomt, dat geeft toch niets zeker! Als je iets in de winkel koopt komt er gegarandeerd nog veel vlugger iets los ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal verzot op de kleur van het jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Keimooi! Het jasje vind ik ongelooflijk mooi! Daar zou ik zelf ook eens aan willen beginnen! Prettige feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig manteltje, zooooo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi manteltje! Ik vind de paspel ook goed passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele mooie Jackie! Ik vind de kleur zo mooi, al een klein beetje lente als je 't mij vraagt... Stiekem jaloers ook dat ik niet meer van die kleine kleertjes kan naaien, hier gaat het voor de meisjes al richting maat 158. Dus ik denk datik vanaf nud e nichtjes van kledij zal moeten voorzien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi, en afgewerkt tot in de puntjes zoals altijd!
    Leuk je eens in het echt te ontmoeten en te kunnen genieten van al je moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. knap! daar zullen ze alleblij heel content mee zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige cadeautjes alweer, verwennerij van de bovenste plank!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi! Dat zullen twee gelukkige petekindjes geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weeral zo mooi ..die kindjes hebben toch geluk!De beste wensen voor 2041.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. schitterend jasje, deze moet ik onthouden :-) Fijn eindejaar

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ga één van de dochters gewoon verplichten zo'n jasje leuk te vinden, ik wil het ook maken! :-) Het is praaaachtig!!!!! En het zakje ook hoor :-) Fijne oudjaarsavond en alvast een mooi en creatief 2014 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een heel mooie Jackie! Zo'n fijne combinatie van materialen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Inderdaad heel mooi. Krijg er zin van om er ook eens 1 te maken...!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ken dat gevoel. Je denkt dat alles af is en ontdekt dan een foutje. Meestal een detail. En dan moet je idd jezelf overtuigen dat confectie veel slechter afgewerkt is. Zeker in dit geval. Deze jas is prachtig

    BeantwoordenVerwijderen