14 januari 2014

Een warme broek graag

Voor zijn kerst vroeg hij een warme broek.  Echt waar!  Wat hij verstaat onder een warme broek wist ik maar al te goed.  Een warme broek is gelijk welke broek, als hij maar gevoerd is, liefst van al met fleece, maar als het echt niet anders kan, mag een tricootje ook.  Ik deed dat wel al eerder.
De deadline kerst leek mij niet realistisch, dus zei ik hem dat hij zijn warme broek zeker kreeg, maar misschien pas in januari.


Zijn vraag had mij echter zo aangenaam verrast dat ik eind 2013 even mijn huishoudelijke taken opzij schoof een hem toch een bijna afgewerkte broek in cadeaupapier kon overhandigen.


De warme dagen zorgden ervoor dat deze Jacob nu pas werd omgezoomd op zijn maat.  Serieus versmald onderaan, dat wel ... dat is echt wel een noodzaak voor deze fietsfreak, maar wel op tijd voor de komende koude dagen ...




40 opmerkingen:

  1. Oh wauw! Zo mooi! Ik was onlangs nog aan het bedenken dat ik wel eens een broek in een wollen stofje wil maken, maar geen idee hoe ik een broek van voering moet voorzien. Ooit een keer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Zo'n schoon wolleke seg. Maar een broek met fleece in, dat lijkt me nu echt niet aangenaam? Is dat niet zweten? Tricot daarentegen, lekker zacht en fris... (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me dat precies wel voorstellen dat ze dat aangenaam vinden, zo'n lekker warme broek als je daar 's middags een uur rondloopt op de speelplaats en blijkbaar verkiezen ze beiden fleece boven tricot ... Ik stel mij daar niet al te veel vragen bij ... zij content, ik content !

      Verwijderen
  3. Waaauw, dit is echt één van de schoonste broeken die ik al zag. Wat een prachtstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eva Maria neemt me de woorden uit de mond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hiervan krijg ik zo'n zin om neefje Ilias ook in een Jacob te steken! Maar na de examens hé, dan hé,… :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een broek met fleece in, daar zou ik hier ook wel mee scoren!
    Echt een heel mooie broek! Waar vond je dat prachtig wolletje?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O ja, tis echt een heel mooi exemplaar geworden. En helemaal assorti met zijn schoenen, een kleine fashion addict :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super schone broek. Groot gelijk,dat hij er zo een besteld.
    Een broek met fleece in, ga ik toch ook eens proberen... Dat gaat hier waarschijnlijk ook wel in de smaak vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Ik zou hem wel een truitje aandoen, anders gaat hij alsnog kou lijden ondanks de warme broek....
      ;)

      Verwijderen
    2. Tja, onze 10 jarige wou al passen en poseren, hem nog eens vragen een trui aan te trekken ... dat zou te veel gevraagd zijn. Snel broek aan, kast op, foto's en klaar ... zo moet dat.

      Verwijderen
  10. Amai, zo schoon! Toegevoegd aan mijn mijn "to sew" lijstje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een chique en elegante broek! Niets doet vermoeden dat daar fleece in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met smalle pijpen vind ik 'm echt mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi kleur zeg! en hola, een gevoerde broek ofwa?? nu es een enorm stomme vraag stellen, maar hoe voer je ene broek? is dat aan de tailleband dan ook een voeringsbroek stikken zoals je zou doen bij een rok? ik zou gelijk compleet in de knoei geraken met de rits denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, inderdaad ... je zegt daar zoiets ! Aangezien ik dat eerder alleen maar deed met broeken met valse gulp, leverde dat nooit problemen op. Gewoon eenzelfde broek maken in tricot of fleece en samen met de 'bovenbroek' tussen tailleband vaststikken. Nu zat ik inderdaad met die gulp en heb die fleece ter hoogte van gulp mooi even naar binnen geplooid en met de hand vastgenaaid ... veel minder werk dan erover nadenken hoe ik dat daar zou kunnen oplossen. Maar het ziet er redelijk netjes uit hoor, heb daar nu achteraf bij het maken van de foto's niet meer bij stilgestaan eigenlijk.

      Verwijderen
    2. aha, awel in gedachten had ik ook al zo iets uitgedokterd :) Ik zou nie goed weten hoe dat naaisgewijs in elkaar zit :)

      Verwijderen
  14. Schoon. Ik maak 'm ook altijd met smalle pijpen... maar zo'n schoon stofje kwam ik nog niet tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw die broek, en op die stof ben ik eigenlijke jaloers
    heel mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. WAAW, dit is echt de perfecte broek! En zo'n mooie stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ iedereen die graag wil weten waar de wolmixstof (vermoed ik) vandaan komt : de strik in Ledeberg ... dus niets speciaal eigenlijk ;-) (ik heb me voorgenomen in 2014 om eerst iets te doen met de vele stoffen die hier al veel te lang in mijn kast liggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het stofje is wonderschoon voor dit exemplaar. En in gedachten zou ik me een Michelinmanneke voorstellen bij een broek gevoerd in fleece, maar niet dus, ik zie een slanke dandy op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een zalig mooie stof! Hij staat er prachtig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een zalig mooie stof! Hij staat er prachtig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het staat er al vaak, maar ik zeg het toch ook nog eens: die stof is gewoon prachtig. Om nog maar te zwijgen over de kleur. Ik moest wel lachten toen ik las dat jouw zoon een warme broek wou. Hier is het tegendeel waar: de dochter zou het liefst met blote beentjes en zonder kousjes rondlopen, truien zijn taboe en mutsen helemaal uit den boze...Misschien moet ik voor haar ook eens een Jacob naaien ;.) benieuwd of ze dan van gedacht verandert ;.)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Warm én schoon seg, wow! De dochter draagt alleen nog maar broeken wanneer ze gaat turnen, omdat het moet, maar de oudste zoon heeft hier dringend nog een aantal exemplaren nodig. Ik zal toch eens terug in gang moeten schieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. DAT is de broek die ik voor mijn zonie wil maken, in diezelfde stof!!!!!!!!!!!!!!! Heb al enkele stoffenwinkels afgedweild maar zonder resultaat. Waar heb je de stof gevonden en welke maat is dit? Lijkt me toch groter dan 134? Heb het patroon ook hier liggen maar grootste maat is 134 :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is maat 134 hoor. Maar ik heb een hele smalle zoon ! En de stof kocht ik vorig jaar ofzo bij de Strik in Ledeberg ;-)

      Verwijderen
  24. awel, schoonste broek dat ik tot nu toe zag passeren in blogland :) WAW echt waar zo mooi, ik zou bijna ook een zoon willen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. het model dat hier op nummer 1 staat, die jacobbroek! Prachtig in die stof!!! En nu hoop ik voor jullie dat we nog wat winter krijgen, of hij zal een lekker warme lente doormaken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat cool dat jouw mannelijk model deze prachtige broek wil dragen!! Hier alleen maar jeans aan 'zijn' gat! Echt supertoffe broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ging net door de Flickr foto's en kom deze tegen en ik kan niet geloven dat die mij is ontglipt. Zo'n schone versie zeg.

    BeantwoordenVerwijderen