7 januari 2014

Een warme start

Het eerste maaksel van 2014 (naast enkele gehaakte mutsen en een gestikte pet) werd een warme pyjama voor mezelf.  De temperaturen op dit moment vragen er nog niet om, maar op deze manier zijn we toch al voorbereid als het straks eindelijk winter mag worden.
Ik kocht de zalige tricot bij Kersenpitje op handgeMa(r)kt.  Ik wist toen al dat dit een pyjama voor mezelf zou worden.  Ik wist alleen nog niet in welke mate ik in broek of lijf die tricot zou combineren.  Uiteindelijk werd er gewoon gecombineerd tot de stof opgebruikt was.


Ik ben supertevreden over het bovenlijf van deze pyjama, lekker lang zodat ik nooit hoef te vrezen voor een koude onderrug,  mooi aansluitend zonder inperking van bewegingsruimte.  Een ideaal T-shirt model voor mijn pyjama (aangepaste nr 1 uit Ottobre 5/2013).
Ik was absoluut niet tevreden over het broekgedeelte.  Ik koos zo'n "rekkerbroekpatroon" uit een Simplicity.  Op de foto zag het er een redelijk aansluitend model uit.  Ik vond het patroon er al indrukwekkend uitzien, maar dacht dat dat lag aan het feit dat de naadwaarden inbegrepen waren.  Eenmaal in elkaar gezet, leek het precies een pyjamabroek voor een maatje 46.  Ik heb nu geen ideale modelmaten, maar een maatje 46 is toch wat overdreven.  De broek werd zeker 5 keer versmald in de mate van het mogelijke.  Nu heb ik me voorgenomen dat ik er eerst eens in zal slapen om het dan eventueel nog extra te versmallen. Vast staat alleszins dat voor de eerste keer een patroon weggesmeten werd wegens "niet geschikt voor mij !".





30 opmerkingen:

  1. Ohhhh Jo! Wat is dat een prachtig pijamaexemplaar. Bijna te jammer om enkel mee in bed te liggen ;.) Jouw stofkombi vind ik erg leuk en die eekhoorntjes om te smelten...
    Wens jou een heel creatief, gelukkig en gezond 2014! Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een pyjama, dat staat ook al een halfjaar op mijn planning. Dit is een hele toffe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Jo, voor mij graag eentje met extra lange benen ;)
    Mooi en enorm leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit is nu eens alles wat ik ook in en pyama wil zien en jij had het geluk er prachtige stofjes voor te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie ,daar zal je mooie in slapen, mooie stof

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw! Die eekhoorntjes zijn zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, zo mooi! Jammer van de broek... maar niemand die daarop let met zo'n prachtig bovenstuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo'n zalig stofke seg, krijg al zin om in bed te kruipen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, zo'n gezellige pyjama! Daar zou ik 's avonds al mee in de zetel zitten/liggen, knusjes met een bekertje thee en ...
    beste hartverwarmende wensen voor het nieuwe jaar en heel veel inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. schoon! spijtig van de te brede broek, maar 't is een pyjama, dus misschien niet zo erg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, zo'n leuke pyjama ! Té gek stofje ! Daar zal je zalig in slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een zwak voor dit stofje dus ik vind t super mooi! In zo'n pyjama wil ik ook wel wegdromen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er een heerlijke pyjama uit! Jammer van de broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo schoon zeg ... dat zou ik ook eens moeten maken.
    Ipv een patroon, kan je niet beter een bestaande goedzittende pyama broek gebruiken?
    Nu zit je vast lekker knuffelzacht naast u ventje(s) !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo mooi...en zalig om in te slapen..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. vet-gaaf..met die beesten in bed...inderdaad, een blote onderrug is toch zo hatelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. jammer van de broek, hopelijk zit ze toch goed. 't Is echt een hele mooie pijama.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig mooi toch! De Husband kwam een paar weken geleden thuis met dit stofje, als verrassing. Weet hij veel dat ik een tricotangst heb...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wil hij jou dan ook graag in zo'n pyjama zien rondhuppelen ? :-)

      Verwijderen
    2. Haha, meer dan een jaar later kom ik hier terug kijken! Mijn lapje werd dus een kinderpyjama, maar dat wist je al :-)

      Verwijderen
  19. Die broek zal uiteindelijk nog eens versmald worden want na "slapen met" zit hij precies nog losser dan ervoor ! Ooit komt het helemaal goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is wel erg leuk,spijtig van de broek

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een zalige pyama! die eekhoorntjestricot vind ik héél mooi! Een pyama staat hier ook nog op de planning, hen een zacht flanelleke liggen ;-) Lang leve de zachte en warme pyama-stofjes hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh wat een prachtige stof! Ik maakte ook al eens een pyama broek voor mezelve maar die is niet voor publicatie vatbaar :) ik draag ze echter wel, dus ooit maak ik er nog eentje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. gij gaat het niet meer koud hebben 's nachts. En ge kunt er 's avonds zelfs nog mee onder't volk komen, 't is een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen