31 januari 2014

Getest en goedgekeurd

Ondertussen al heel lang geleden vroeg mijn vaste compagnon op handmade marktvlak me of ik haar een handtasje wou maken.  Een reststuk van deze stof werd heel zorgvuldig bewaard voor het bewuste handtasje.  Tot ze onlangs een handtasje tegenkwam dat qua vorm perfect voldeed aan wat ze voor ogen had.


Er werd opgemeten, een patroontje getekend en uitgetest.  Ik sukkelde wat met de voering (de klassieke manier van omkeerbaarheid zoals toegepast in de meeste tassen bleek hier niet te werken).  Maar uiteindelijk kwam ik tot de vaststelling dat ik bij dit tasje het beste haar methode kon toepassen.
Na wat aanpassingen aan het patroontje, werd er geknipt en gestikt in de definitieve stof.  Er werd in de naden "tule raide" mee vastgestikt, die hier ook al gebruikt werd om gestikte hoedjes te verstevigen.  Veel extraatjes hoefden er niet.  Enkel een extra binnenzakje en een simpele schouderband.


De rits verwerkte ik volgens een ander handgestikt tasje dat ik ooit kocht in een pre-naaitijdperk.  Een iet of wat verdoken rits vond ik beter passen.  


En ... lijkt het er een beetje op ?




21 opmerkingen:

  1. En of het er op lijkt!!! En zo'n geweldig stofje! Ik ben er helemaal weg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. t is mijn kleur, t is mijn maat, t'is mijn vorm... maar t is niet voor mij hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is pas een chique handtas! Hoe mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!! En het lijkt precies! Mooi gedaan hoor, je vriendin boft maar met jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik vind dit ook een heel mooi modelletje. Patroontje delen op het net?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, heel mooi! Naar dat patroontje kijk ik reikhalzend uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend, wat n knappe vrolijke rode handtas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een werk. En het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen