21 januari 2014

Januari 2014 lijkt wel de maand te worden van afwerken en probleemoplossend denken.  Ook deze keer.  De delen van dit zwanenhemdje lagen al bijna een jaar geknipt klaar te wachten op verwerking.  Ik kon de oudste zoon overtuigen om ook eens voor zwanen te gaan nadat ik dit hemdje maakte.  De gouden paspeltouch bleef op mijn netvlies gebrand nadat ik het ongeveer rond diezelfde periode bij haar zag.

Gelukkig denk (hoop) ik altijd dat mijn zonen sneller groot worden dan wat de werkelijkheid ons brengt.  Want dat hemd past hem nog perfect, dat wel. 


Dat de gouden paspel op middenvoor terecht kwam en niet aan de rand van de voorste knopenbies, was eigenlijk absoluut niet de bedoeling.  Erger zelfs, ik was mij van geen kwaad bewust, tot ik die knopenbies moest beginnen omstrijken en dat toch niet helemaal leek overeen te komen met wat ik voor ogen had.
Gelukkig stik ik meestal de knopenbies niet door.  Ik vind het extra stiksel meestal storend en die bies komt toch vast te zitten eenmaal er knoopsgaten en knopen aan te pas komen.  Dit was deze keer mijn redding.  Er werden verdoken kamsnaps aangebracht ... een aanvaardbaar alternatief voor de verkeerd geplaceerde paspel.


En zo ziet het er dus langs achteren uit.




27 opmerkingen:

  1. Probleemoplossend denken, I like it! Daar komen meestal de geniale invallen vandaan. Schoontje, die zwanen en vooral die gouden paspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zou ik hier niet verkocht krijgen aan mijn jongens....of de echtgenoot!
    Maar ik vind het een schoontje!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook niet, met uitzondering van de oudste ;-) De jongste stelde zelfs al zijn veto : "als mijn broer nog een hemd krijg, moet ik het ook graag zien !" ... uit schrik dat het dan misschien ooit in zijn kast terecht komt ;-) De papa dan vond die foutjes allemaal niet erg onder het motto "dat hemd zal hier toch niet veel gedragen worden" (wishful thinking).

      Verwijderen
    2. Dat zou hier ook niet zo makkelijk verkocht raken. Vooral niet aan de echtgenoot. Maar als je jou zoon er mee ziet, super mooi. Het staat hem echt goed. Net, een echt model!

      Verwijderen
  3. Jeuj voor het probleemoplossend denken en de afwerkings-maand ;). Het leverde je toch maar een schoon hemd op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou gedacht hebben dat de paspel net de bedoeling was, ik vind het echt heel tof daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, is ie er toch eindelijk gekomem, een zwanenhemd! En zoonlief kijkt er heel tevreden bij. Het paspelrandje en de blinde drukkers, geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee! Jo! Dit kan ik niet meer aan :-) Alles wat nog voor Ilias op mijn planning staat lijk jij op één maand tijd te maken. En dat terwijl ik examens heb. Maar schoon, dat is het wel. En ook tof van de zoon dat hij voor zwanen wil gaan. Dat zie ik Iliasje nu nog niet dragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tof zeg! echt leuk, met die gouden paspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Ik ben ook nog op zoek naar dat stofje voor een hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij hebben ze het nog bij Bambiblauw, het is van SPX Fabrics.

      Verwijderen
  9. Awel, ik vind het prachtig!!! Ik heb dat stofje liggen en wou er een communiehemdje uit maken voor Warre, maar de man des huizes is absoluut tegen :-(. Misschien moet hij dit berichtje van jou dan toch maar eens bekijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet nog dat we het deze zomer hadden over het fameuze zwanenhemd ... en de veelbetekenende blikken van de wederhelften ;-)

      Verwijderen
  10. Staat hem prachtig!!! Hij zou zo hier op de bureau kunnen komen zitten (architecten dragen wel vaker 'speciale' hemden).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi mooi mooi zoonlief zal wel fier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij ziet het helemaal zitten met zijn chique hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik vind het eigenlijk wel stoer zo!
    en goed bezig zeg; broeken hemden schooon!!!
    ik heb voorlopig geen tijd ;-( maar zal wel beteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig probleemoplosssend gedacht! En schoon dat hij is in zijn hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi zeg, al zou ik het nooit in gedachten krijgen voor de Zoon. Het gaat hem wel af zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. awel, ik ben helemaal fan van zo een stoffen en ik vind het dus zalig dat er eens iemand durft dit te gebruiken voor een zoon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vree schoon! Zou ik hier niet gedaan krijgen bij de zoon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel schoon! Een gedurfde keuze, maar hij staat ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow, dit had ik hier van zn leven niet verkocht gekregen maar : i like it!

    BeantwoordenVerwijderen