16 januari 2014

Skinny

Eigenlijk staat die oudste zoon van mij best wel met skinny broeken, vind ik.  Gelukkig vinden we ondertussen af en toe wel eens een winkelexemplaar dat hem redelijk goed zit en niet hangt te zwabberen rond zijn benen.


Dit is een oud skinny exemplaar.  Een 'pencil stripe' uit Homemade Mini Couture met de breedte voor een zesjarige voor de ruimschoots tienjarige.  Oud ook omdat het hier al maanden over de stoel hangt naast mijn naaimachine.  Ik knipte bovenaan de rits bij van de gulp met alle gevolgen van dien.
(Om één of andere reden wou ik die rits op dezelfde hoogte knippen als de tailleband en zelfverzekerd als ik op dat moment was, hoefde ik dat niet te verzekeren met een extra stiksel, ik zou er wel op letten dat de schuiver mooi op z'n plaats bleef.  Tot de ritsgulp afgewerkt was en ik de rits net te hoog dichttrok ... en toen had ik een open rits zonder schuiver !)

 
Vorige week kwam die broek toevallig in mijn handen terecht. Ik vroeg luidop of de zoon die broek eigenlijk nog wel wou ?   Paste die broek eigenlijk wel ?  Vond hij die knielappen er niet wat over ?  Net voor deze laatste wou hij die broek wel graag.  Hij pastte en even later werd de rits net naast de vertanding terug vastgestikt, een tailleband aangezet met elastiek, omgezoomd en klaar.  Tja, het is wat het is ...





23 opmerkingen:

  1. Dat is een toffe combinatie, blauw met rode knielappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei tof!! Hij wil ze dragen en da's fijn ooit komen er andere tijden. Mijn zoon durft al es nee zeggen tegen mijn creaties :-( ach ja dat hoor er ook bij hé. Dus volop genieten hé ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe stoffencombinatie. En die knielappen gaan er hier ook moeten komen, vrees ik. Het jonge geweld was vorige week iets té hevig ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zit hem als gegoten! Ik vind de knielappen geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat van die rits klinkt bekend in de oren. Je hebt dat heel knap opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kei coole broek! Ik vind dat al die jongensmama's die zeggen dat ze voor hun zonen niet zo'n toffe dingen kunnen maken ongelijk hebben. Zie maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is wat het is, zo bescheiden, da's toch wel een mooie broek zeker! Vooral de biezekes aan de zakken in dezelfde stof als de knielappen, maken hem echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Da's weeral een schoontje hé, de broek past 'm prima! Zoon content, moeder content, meer moet dat toch niet zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind ze mooi! Een heel mooi model en mooie blauwe stof. knielappen misschien net erover :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je als mama soms je eugen gedacht opzij moet zetten om te doen wat de kinderen net willen. In dit geval heel geslaagd! Jij bent misschien minder fan van de lappen, ik wel!!

      Verwijderen
  10. Ik vind dat wel leuk die knielappen, mijn dochters jammer genoeg niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zippertje, ... ik vind dat zo moeilijk te begrijpen dat je dat dan er niet gewoon terug kan op 'prutsen'.
    Ik snap de zoon, die knielappen zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan wel hoor, ik heb dat al gedaan. Maar das echt een gepruts en een beetje handigheid. Zoals met een rits op rol...

      Verwijderen
  12. Het probleem van de rits, ook mij welbekend. Gelukkig gaat enkel elastiek ook nog over dat poepke. Nam je enkel een 6 jaar voor de pijpen, of echt voor het hele patroon? Ik wil mij ook eens in de broekenmakerij storten voor neefje Ilias :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik nam breedte 6 jaar voor het ganse patroon en verlengde, maar let wel : mijn zoon is extreem smal en heeft ook maar de grootte van een achtjarige !

      Verwijderen
  13. Mooi! Ik zie mijn smalle zoon ook liefst in een smalle broek. En de combinatie met de rode knielappen vind ik absoluut geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. echt stoer...opnieuw ééntje voor mijn zonie!! pin it!

    BeantwoordenVerwijderen