16 februari 2014

Het 100 hoed-tag-feest ! Speciaal voor jou ...

Ja hoor, er is reden om te feesten bij JoChapeau !  Zeker toen zij een reactie achterliet en mij liet weten dat al voor de 100ste keer de tag 'hoed' werd gebruikt.
Nu is niet iedereen even hoeden-minded als ikzelf, maar als mamie - die nog nooit een hoed of muts droeg in haar leven, toch bijna nooit - als een blok valt voor deze creatie, dan jullie misschien ook ?  Dus speciaal voor dit feestbericht presenteer ik jullie een primeur:



Ik zie jullie al denken ... wat is dit in godsnaam ?  Eigenlijk is dit een creatie waar nu al aan gewerkt wordt voor het najaar van 2014.  Maar ik zal het jullie verklappen.  Dit is een haarband.  Geen hoed, maar een leuke originele haarband.


Al iets meer overtuigd ?  Een haarband dus.  Vandaar ook dat het aan de achterzijde er zo uit ziet :


Deze rode haarband is bestemd voor mamie.  Zij had afgelopen winter regelmatig last van haar sinussen en liet even vallen dat ze misschien toch maar eens moest uitkijken naar een muts ofzo.  Tot ik haar liet weten dat ik iets nieuws aan het uittesten was.  Ze nam meteen een groene testversie mee naar huis.  Maar omdat een groene versie niet altijd zou passen bij haar outfit, bestelde ze meteen ook een rode versie.


Maar ook jullie mogen meevieren !  Ik hoop dat ook jullie enthousiast zijn over deze haarband.  Ik maak er nog eentje speciaal voor jou.  Volledig in avant-première kun je zo'n haarband winnen.


Jij kiest zelf naar welke kleuren jouw voorkeur uitgaat : 
grasgroen, limegroen, rood, fuchsia, aubergine, grijs, zwart, kobaltblauw, petroleumblauw, turkoois, lichtbruin, okergeel of roestbruin.
Je laat dit even in een reactie hieronder of op facebook weten.  Volgen is noodzakelijk, zodat je straks ook te weten komt of je gewonnen hebt.  Reclame maken mag natuurlijk altijd.  Op 26 februari maken we een winnaar bekend.
Enne ... bij de haarband wordt een gebruiksaanwijzing bijgeleverd ;-)




72 opmerkingen:

  1. Te gek! En de gebruiksaanwijzing was de spreekwoordelijke druppel na enige twijfel of ik dat ook wel zo mooi kon : nu kan ik niet anders dan meedoen :) hoihoi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo origineel! Petroleumblauw is mijn favoriete kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie, originele haarband!! Geen wonder dat mamie een tweede bestelde ;-)
    Ik doe ook graag mee voor een petrol-kleurige.
    Ik plaats een linkje op mijn blog.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Rood of okergeel, ik kan echt niet kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooohhhh, wat is 'ie leuk!! Bijzonder origineel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eentje in kobaltblauw lijkt me waanzinnig prachtig! Enne... Dat er nog minstens 100 nieuwe hoedentags mogen volgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo wil ik wel op mijn fiets zitten!!!
    Petroleumblauw met grijs, dat lijkt me wel wat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super! origineel en mooi :)
    okergeel of kobaltblauw vind ik het mooist ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh... Hoe kom je erop? Zelf ben ik nogal een mutsen/hoedjesmens maar mijn moettie, die zou daar zo ongelooflijk content mee zijn. Dus waag ik graag mijn kansje voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi hi!! Waar haal je het vandaan?!?
    Mooi hé!
    Ik waag een kansje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waaaaaauw!!!!! Wat een leuke haarband!! Daar ga ik voor! !! Goh, qua kleur hou ik van alles ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh! Ik vind hem supertof! Een kobaltblauwe graag :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, echt origineel en leuk!
    Ik ben fan van blauw dus kobalt, petroleum en turkoois lonken het meeste ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als echt "hoedje" wil ik zeker kans maken op dit prachtig exemplaar!
    De kleur rood is heel mooi,
    Hopelijk kan ik mijn hoofd er lekker warm mee houden

    Gr zus

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel origineel. Ik zou voor rood of petroleumblauw kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supertof! Ik zou gaan voor een combinatie van aubergine en limegroen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hartelijk gefeliciteerd met het 100ste hoedjes label ! Wat een prachtige haarbanden. Ik denk altijd dat een hoed mij niet staat maar een haarband, dat denk ik wel. Mijn voorkeur kleuren : petroleumblauw en aubergine.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit wil ik!!! Een hoed zal ik nooit dragen, maar deze haarband slaat alles! Zo, zo, mooi... Hoe kom je er toch op? Aubergine vind ik heel mooi.
    Ik maak reclame op mijn blog (ook al verkleint dat mijn kansen, wat niet zo bevorderlijk is voor winst :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, die vind ik prachtig! Zelf ben ik niet echt een mutsen-hoeden- ... draagster, maar ben wel fan!
    ik zou er mijn moeder ongelooflijk mee kunnen verrassen. Ik kies daarom voor 'veilige kleuren' zoals zwart, grijs, of een combinatie van die 2 of iets 'gewaagder' kobaltblauw :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Okergeel met petroleumblauw zou ik wel mooi vinden. En ik volg je hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh Jo, dit had ik echt niet gedacht toen ik de foto zag op fb, zo'n originele haarband. Jij hebt echt een goede smaak en geweldige fantasie. Mocht ik winnen, mag je zelf de kleuren uitkiezen. Hulpje: mijn donkerblonde haren zijn langzaam maar zeker grijs aan het worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Aubergine zou geweldig goed bij mijn winterjas passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, de 100ste tag. Proficiat! Ik ben wel helemaal hoed-minded en zou wel elke creatie in huis willen halen. Deze is trouwes weer een pareltje. Ik kan ook helemaal niet kiezen wat de kleur betreft. Maar omdat ik mijn zwarte hoed kwijt ben gespeeld en die vervangen heb door ene blauwe kies ik voor zwart.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooh wauw, ik ben al een regelmatige langskomen en zeeeeeer ik zeg ZEER onder de indruk van je vakmanschap (vakvrouwschap beter gezegd..) heb helaas geen hoedenhoofd, maar geniet wel altijd van je prachtige creaties! Maar nu...ik wordt onmiddellijk volger want deze haarband:Geweldig!!! En wat de kleur betreft....moeilijk moeilijk. Weet je wat...als ik win stuur ik je een foto op van mezelf dan mag jij kiezen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super origineel! En 26 februari is mijn huwelijksverjaardag ! 14 jaar geleden droeg ik een baret, na al die jaren mag het wel eens een toffe haarband worden ;-) En euh... blauw is mijn kleur wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat een tof ontwerp ! Ik doe graag mee voor okergeel met nog iets erbij dat jij mag kiezen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi! ♥ kobaltblauw En de andere kleur ... grasgroen of turkoois ...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw echt heel erg supertof en origineel!! Die wil ik wel :-) En de kleur?? Petrol of fuchsia graag!
    Ik draag altijd een muts maar heb nog nooit een haarband gehad. De hoogste tijd dus!
    Wat een mooie dingen maak je toch altijd. Ik sta zooo versteld van je creativiteit!
    Proficiat met de (meer dan) 100!!

    Ik volg je uiteraard en plaats een linkje bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat is leuk! Ik doe graag mee voor een okergele versie...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super, voor mij een rode graag :-) Omdat ik niet sta met hoeden wil ik dit wel graag eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik draag steeds iets op mijn hoofd! Winter en zomer. Deze winter echter ben ik al twee mutsen kwijtgeraakt. Zo een haarband zou een leuke afwisseling zijn. De rode kleur past perfect bij mij. Ooh, en proficiat met dit ontwerp!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh, dat is echt origineel! Ik waag graag mijn kans voor de okergele!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. moh! das gelijk echt geniaal! ik doe mee! en qua kleur zie ik alles graag, behalve aubergine, dat vind ik enkel goed om op te eten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. WOW ! Ik zie er mij zo al mee rondlopen om mijn oren (die altijd kou hebben) lekker warm te houden ;-). Zo eentje combinatie zwart - lichtbruin, past overal bij. In ieder geval, een zeer mooi en origineel ontwerp !

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Pfff met gebruiksaanwijzing :-))

    Echt ontzettend orgineel en prachtig gewoon. Ikzelf en dochter altijd snel oorpijn en dan van die oorwarmers op....die blijven tenminste zitten.
    Maar doe dus graag mee voor deze versie!
    Kleur ga ik verzinnen als ik zou winnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik ben al langer fan van jouw hoedcreaties en doe dus graag mee voor deze kunstzinnige haarband! Okergeel zie ik wel zitten ;.)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. waaw, die is echt prachtig! Daarmee steel je vast en zeker de show. Omdat ik kiezen voorlopig veel te moeilijk vind, stel ik die keuze gewoon uit tot op het moment dat ik als winnaar uit de bus kom ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Leuk zeg. Ik maakte zoiets al een keer zelf via het alva patroon van Farbenmix, beetje hetzelfde idee. Ik heb ze in zomer en winterversies ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, het lijkt er inderdaad wel wat op ... kende ik niet ;-)

      Verwijderen
  39. Heel mooi ontwerp, alweer. Mijn favorieten: okergeel of roestbruin. Of petroleumblauw :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. de max voor madammen met koude oortjes en slap haar gelijk ik ;-) - een hit!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat ziet het er allemaal weer geweldig prachtig uit. Ook als ik niet de gelukkige word, verdien jij toch weer een groot compliment! Hartelijke groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dat is echt wel mooi en origineel! Mocht ik winnen: ik ben een grote fan van blauw (soms tot treurens toe van mijn omgeving ... maar ik blijf blauw geweldig vinden). Blijf vooral verder zo creatief doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. ooooh een echte Jo Chapeau op m'n hoofd...laat ik maar snel bidden tot God, wierook branden bij Boeddha en op m'n knieën vallen voor Allah ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Echt heel erg mooi, Jo ! Zo eentje zou hier ook gekoesterd en veel gedragen worden. Ik denk dat okergeel en roestbruin toch wel mijn favorietjes zouden zijn. en ookal is het een minikansje, gezien er zoveel liefhebbers zijn, een kansje is een kansje hé.
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Oh, die wil ik wel winnen! Zo mooi! Over de kleuren moet ik nog even nadenken :-) En als ik niet win, bestel ik me er zo eentje denk ik. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Woah super leuk, dat wil ik wel winnen! eentje in grasgroen graag!! ;-) wat een leuke creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat mooi! Ik zou er wel één willen in kobalt blauw.
    Dank en vriendelijke groeten
    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  48. O zo leuk! Ik kom vast wel weer eens in de winter te wonen en waag dus een kansje!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. 1 woord: WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Aangezien het hier in Italie ook wel koud kan zijn, waag ik mijn kans :) Oker of petroleum zijn mijn favoriete kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Oh zo tof en best wel een grappige aanleiding tot een leuke weggeefparty en daar wil creazusje An maar al te graag bij zijn! Prachtig, prachtig weeral en zo als altijd! Mijn lievelingskleuren zijn petrol en okergeel, maar ook voor andere kleuren sta ik open ;-)
    Groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Een muts + lang haar dat ik voor het mooiste effect best aan de lucht laat drogen = geen goede combinatie: vaak koude oren op de fiets dus! Dit zou kunnen werken. Oker, grijs en petroleum zijn de favorieten al kan roestbruin ook erg erg mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Al 100 x hoed :-) en elke keer een prachtexemplaar. Hele leuke giveaway en ik doe graag mee voor grasgroen, mijn favorietje! :-) Ik maak reclame!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wauw, ik sta telkens weer vol bewondering te kijken naar wat er uit die twee rechterhanden van jou wordt gecreeerd! En ik ga volledig akkoord met Riet: ideaal voor iemand met lange haren (zoals ikzelf) die het soms al eens bijeenknoopt en dan geen gepaste muts vindt om de oren te bedekken tijdens de fietsrit naar het werk. Ik doe dus graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Super tof. Ik zou het ongelooflijk vinden mocht ik zoiets mooi winnen. De blauwtinten zijn mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Woah super leuk, dat wil ik wel winnen! eentje in grasgroen graag

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wow, keitof! :-) Ik draag nooit een hoed, maar wie kan hier nu aan weerstaan! Petrol blauw is mijn kleur (naar het schijnt) ! ;-) Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ziet er geweldig uit! Perfect voor op 't fietske denk ik zo! Ik kies voor .... Een kleur die zowel bij wit als zwart past... Warm rood misschien ....

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Oh prachtig zeg, ik waag wel graag een kansje. Aubergine en okergeel hebben mijn voorkeur maar met een andere kleur zou ik ook heel erg blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Ideaal! Als je me nu zou zien lopen met mijn lelijke fleece hoofdband..., maar hij is wel lekker warm. En een muts kan ik niet goed verdragen op mijn hoofd.
    Grijs en turkoois genieten mij voorkeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Oh zo mooi! Ik kies voor petrolblauw en oker! Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Dit is echt een supermooie haarband. IK kan dus ook niet zonder haarband. Bij het minste zuchtje wind doen mijn oren snel pijn, ook in de zomer. En dit vind ik dus een heel modieuze en prachtige haarband. Ik hou wel van de groene versie die je hier op blog toont omdat ik een zelf gevilte groene sjaal heb. Die draag ik het meest op mijn grijze mantel. Proficiat met al jouw mooie hoedjes. Groetjes, Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  62. super tof deze haarband

    ik doe ook graag mee en mijn voorkeur gaat uit naar zwart en kobaltblauw. Laat de winter dan toch maar komen ???

    BeantwoordenVerwijderen
  63. wowowow echt keitof, dacht ook wel dat het een hoedje is als je het op de foto's ziet.
    Het zijn leuke creaties hoor. De rode kleur brengt ook wat extra kleur in de " donkere wintermaanden" die er niet echt zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  64. echt een leuk model, ik dacht ook wel dat het een hoedje was , in 1 woord "tof...." en het rood geeft wat extra warmte aan die koude winter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  65. roest en rood of roest en grijs, of andere combinatie, t is moeilijk kiezen.alvast een mooi concept, dus doe ik graag mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. hmmmmm hoeden, ik wou dat ik ze meer kon dragen ... maar deze haarband verslijt ik vast tot op de draad en indigo met oker lijkt me wel wat qua kleur ...

    BeantwoordenVerwijderen
  67. prachtig; petrolekleurig lijkt me wel leuk, en die rode is ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ik ben de zoveelste al die deze creatie super origineel vindt dus veel kans zal er niet in zitten om het te winnen. Maar je weet dan toch maar dat het een winner is van ontwerp. By The wat rood is my color. Grts.

    BeantwoordenVerwijderen