27 februari 2014

Laat die kinderfeestdag maar komen !

Ze zijn er klaar voor !


Eigenlijk had ik deze blogpost zelfs op identieke wijze kunnen starten als hier :  "Carnaval, het is nooit echt mijn ding geweest.  Laat staan dat ik verkleedkleding ga maken,… ".
Pas op, vol bewondering keek ik de afgelopen weken mee bij Toertjes&Pateekes ! (en wijselijk hield ik al dat moois ver uit het zicht van mijn jongens).
Toch vergat ik hun blogpost niet ... misschien zit die extra aanmoediging van An daar ook wel voor iets tussen.  Maar ook : carnavalskledij die ook op schoolgaande dagen kon doorgedragen worden en een zoon die eigenlijk wel wat nieuwe truien kon gebruiken ... Dus stelde ik de jongste zoon voor om dit jaar als vleermuis naar de kinderfeestdag op school te trekken.  Ik toonde hem de voorbeelden en hij was meteen enthousiast.  Maar hij was niet alleen.  Eigenlijk vond ik zo'n vleermuistrui echt niets meer voor de oudste zoon, maar ik kon 'mijn grootste fan' dit toch niet weigeren ?  Resultaat : twee vleermuistruien.  Beslissingsrecht over de binnenstof van de kap wees ik mezelf toe, voor elk hun lievelingskleur.  Kwestie van meteen te weten in welke kleerkast welke trui terecht moet komen.



Aangezien ik deze kap mooier vindt zonder rits, mat ik even de halsopening na.  Een hoofomtrek van 52 en 53 cm kon daar nog perfect door. De grote zak mocht niet ontbreken volgens de zonen.


Hopelijk komen ze ook weer heelhuids thuis na het uitvliegen.





31 opmerkingen:

  1. Misschien, misschien volg ik je dan weer volgend jaar op, wie weet ...
    Ik ben wel een voorstander van carnavalkledij dat je gewoon kan dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is geweldig! En mooi ook. En iedereen tevreden, wat wil je nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Twee contente zonen, wat kan een mama nog meer willen? En geef toe, ze zijn toch leuk om te naaien, niet? ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor !!! Chance dat ik heb dat je me overtuigd hebt :-)

      Verwijderen
  4. Echt tof! Die ga ik onthouden (=pinnen) voor als die van mij de dino's is ontgroeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik heb ook hetzelfde gevoel bij carnaval, maar deze truien zijn wel cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me voorstellen hoe content je zonen zijn met zo'n leuke trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, Jo, wat een stoere truien! Ik maakte vorig jaar enkele ventjes content met dinotruien, maar deze vleermuizen zijn minstens even cool! Pinpinpin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig! Ik hou van de details op het rugpand.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh tof zeg. Hier past de vest ook nog, en ik ben er nog steeds blij mee. Een echte blijver dus. Hopelijk hebben jou zonen er evenveel plezier van. Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. pinnen voor volgend jaar die handel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterende vleermuizen fladderen daar rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geweldig! denk dat ik me er ook eens aan ga wagen... gisteren toch nog snel om spidermanpakken gelopen voor de jongens... carnaval is niet mijn ding :(

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap gemaakt! En nog draagbaar op andere dagen van het jaar ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhhh, super zeg!
    Ik mij hier ook weer maar eens laten overhalen om de carnaval-outfit zelf te naaien, begon er ook aan met weinig goesting...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt fantastisch, wanneer maak jij al dat moois? @

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel tof bedacht ! Gewoon draagbaar maar ook als verkleedoutfit passend ! Origineel !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ... en wat een leuke foto's heb je erbij gemaakt! Supertruien en supermodellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen